مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی، مطرح کرد:

کتاب محصول مکتوب اندیشه بشری/ افتتاح کتابخانه خانواده خیر قره چمنی، فاز دو کتابخانه مرکزی تبریز

1398/08/22 - 15:47 - کد خبر: 6430 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی کتاب را محصول مکتوب اندیشه بشری عنوان کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر نصر، در آستانه هفته کتاب و روز گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» نشست مطبوعاتی «شهرام خدایی» مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد.

«شهرام خدایی» در این نشست از برگزاری ۱۸۴ نشست کتاب خوانی در هفته کتاب خبر داد و گفت: ۹۵ نشست کتاب خوان کتابخانه ای و ۸۹ نشست کتاب خوان مدرسه ای در استان برگزار خواهد شد.

وی هدف این نشست ها را به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب دانست و گفت: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتاب خوان را با سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، برگزاری چهار جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب را از دیگر برنامه های هفته کتاب عنوان کرد و افزود: نشست نقد و بررسی کتاب «لذت خواندن در عصر حواس پرتی» نوشته آلن جیکوبز، ترجمه علی امیری ویژه اصحاب فرهنگ استان، جلسه رونمایی و نقد و بررسی کتاب «عشق نامه» نوشته حسین دوستی در شهرستان اهر، رونمایی از کتاب «تنهاترین مادر» تالیف زهرا وظیفه در شهر زرنق شهرستان هریس و رونمایی و نقد کتاب «در مسیر بهشت: زندگینامه و خاطرات سراسر حماسه و ایثار شهید محمد اسماعیلیان ملکی» نوشته محمدباقر امیری در شهرستان ملکان با حضور نویسندگان کتاب ها در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

خدایی افتتاح کتابخانه و قرائتخانه خیّرساز بانو صدیقه قره چمنی (فاز ۲ کتابخانه مرکزی تبریز) و کتابخانه روستای شیرامین در شهرستان آذرشهر،  دیدار کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز،  برگزاری جلسات قصه گویی، نقاشی و بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها را از سایر برنامه های کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی برای گرامیداشت هفته کتاب و روز کتاب، کتاب خوانی و کتابدار برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ادامه خاطرنشان کرد: ۱۱۵ کتابخانه نهادی و ۳۱ کتابخانه مشارکتی در سطح استان فعال است که با مجموعه ای بالغ بر ۲ میلیون و ۸۳۸ هزار نسخه کتاب در حال ارائه خدمات هستند.

وی در خصوص نیاز برخی شهرستان ها به ایجاد کتابخانه جدید گفت: در شبستر ۱۴ کتابخانه وجود دارد که با توجه به جمعیت این شهرستان می تواند کافی باشد اما به طور مثال در مراغه چهار مورد کتابخانه داریم که نیاز است در برنامه ریزی های آتی به این شهرستان توجه شود، برخی دیگر از شهرستان ها نیز نیاز به توجه بیشتری دارند.

خدائی ادامه داد: از نظر وضعیت حوزه کتاب و کتابخوانی، این استان جزو استان های ممتاز کشور ارزیابی می شود و در کنار تهران، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و اصفهان بدون اینکه رتبه بندی مدنظر باشد، جزو استان های تراز اول است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، سخنرانی های ارائه شده توسط نماینده ولی فقیه در استان در خصوص اهدای کتاب و توجه به حوزه کتابخوانی را موثر دانسته و گفت: امسال شاهد افزایش اهدای کتاب به کتابخانه های استان بوده ایم که امیدواریم با این روند وقف، تعداد کتاب های استان تا پایان سال به سه میلیون کتاب برسد.

خدایی خیران استان را پیشقدم و پیشرو در ساخت کتابخانه دانست و گفت: در سطح استان در سه سال اخیر خیران کتابخانه ساز را جذب و دعوت به همکاری کرده ایم که چندین پروژه در این راستا در دست اقدام است.

انتهای پیام/

 کتاب محصول مکتوب اندیشه بشری/ افتتاح کتابخانه خانواده خیر قره چمنی، فاز دو کتابخانه مرکزی تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار