مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت از مشکلات است

1401/03/10 - 16:46 - کد خبر: 64288 نسخه چاپی

نصر:  رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خواستار الزام به اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد کشور شد.

به گزارش نصر، محسن نریمان در بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای صنعتی و کشاورزی ارس با تاکید بر لزوم اجرای صحیح قانون مناطق آزاد گفت: اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد و بخصوص اجرای ماده 65 که مورد تاکید رئیس جمهوری نیز می‌باشد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت مشکلات اقتصادی مناطق آزاد کشور می‌باشد و ضروری است تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور به رعایت و اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد کشور پایبند باشند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی در تسهیل فرآیندها نقش اساسی دارد و انتظار می‌رود با تسهیل فرآیندها و حذف بروکراسی‌های پیچیده در جذب سرمایه گذار و یا حل مشکلات سرمایه گذاران، یاری گر چرخه های اقتصادی و تولیدی باشند.
وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و... گفت: وجود صنایع متعدد در ارس و نیز آمار صادرات و تراز تجاری مثبت چندین ساله این منطقه از مهم ترین مولفه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد و انتظار می‌رود تمامی مسئولان و ارگان‌ها در برون رفت فعالان اقتصادی مناطق آزاد از مشکلات تولید و صنعت همکاری نمایند.
نریمان، همچنین ضمن اظهار گلایه از عدم همکاری مناسبت گمرک جمهوری اسلامی ایران با منطقه آزاد ارس افزود: علیرغم اینکه زیرساخت‌های ثبت سفارش کالا در منطقه آزاد ارس فراهم شده و آماده است اما گمرک ایران در اجرای آن همراهی و همکاری لازم را ندارد.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی منطقه ازاد ارس، وی در پایان در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از شرکت ارس خودرو دیزل(آمیکو)، این شرکت را یکی از شرکت‌های موفق کشور دانست و گفت: آمیکو از بروزترین روش های و علم روز در تولید محصولات خود استفاده می کند و وجود این واحد تولیدی برای منطقه و شهرستان باعث افتخار است.
انتهای پیام/
اجرای صحیح قوانین مناطق آزاد شرط توسعه اقتصادی و برون رفت از مشکلات است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار