رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ نژاد «آرین» را ۱۲ درصد بالاتر از قیمت مصوب می‌خرد

1401/03/10 - 13:23 - کد خبر: 64263 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای حمایت از تولید مرغ آرین در کشور، گوشت این محصول ۱۲ درصد بالاتر از سایر مرغ‌ها خرید حمایتی می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیش بینی مشکلات احتمالی به دنبال اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها علاوه بر بخش مصرف در بخش تولید، اظهار کرد: طبق پیش بینی‌های انجام گرفته انتظار می‌رفت با اعلام قیمت‌های جدید، شاهد کاهش مصرف باشیم و بر این اساس مقرر شد شرکت پشتیبانی دام اقدام به خرید تولیدات مازاد مرغداری‌ها کند تا از متضرر شدن تولیدکنندگان جلوگیری شود.
وی با اشاره به کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌های استان، اظهار کرد: برای جلوگیری از تبعات بعدی و کاهش جوجه ریزی‌ها باید با تمام مرغداری‌های موجود در شهرستان‌ها اطلاع رسانی انجام گرفته و نگرانی‌های فعالان این بخش از بابت فروش محصول مرتفع شود زیرا محصول نهایی این واحدهای تولیدی به قیمت روز توسط شرکت پشتیبانی خریداری خواهد شد.
وی با بیان این‌که آمار جوجه ریزی خرداد ماه استخراج شده است، گفت: تاخیر هر واحد تولیدی در زمان جوجه ریزی باید مورد رصد دقیق قرار گرفته و علت تاخیر برطرف شود.
فتحی با بیان این‌که عدم جوجه ریزی واحدها موجب باقی ماندن جوجه‌های یکروزه در دست تولیدکنندگان خواهد شد، تاکید کرد: باید از ظرفیت زنجیره‌ها و تولیدگنندگان بزرگ به صورت قراردادی یا پیمانکاری یا هر شرایط دیگری برای راه اندازی این واحدها کمک گرفت.
وی با بیان این‌که نهاده مورد نیاز این واحدها نیز توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها تامین خواهد شد، افزود: مسئله اصلی این است که در ابتدا وضعیت و درخواست‌ای واحدهای تولیدی شهرستان‌ها باید مشخص شود تا در ادامه معاونت بهبود تولیدات دامی، مدیریت دام و طیور بتوانند اقدام به رفع درخواست‌های آنان کنند.
وی اعلام کرد: در صورتی که این شرایط نیز فراهم نشود شرکت پشتیبانی دام طبق شرایطی( با دریافت ضمانت بانکی) نهاده را به صورت اعتباری در اختیار مرغداران قرار داده و بعد از دو ماه که محصول به فروش رسید هزینه آن را دریافت خواهد کرد(البته این امر در مورد نژاد آرین مطرح است) لذا با توجه به تمامی این پیش بینی‌ها دیگر نگرانی و دلیلی برای عدم جوجه ریزی و خالی ماندن واحدها باقی نمی‌ماند.
فتحی گفت: از نظر سرمایه در گردش نیز علیرغم تمامی مشکلات اقداماتی انجام گرفته است و بانک کشاورزی در تعامل با سازمان جهادکشاورزی به پیشبرد این امر می‌پردازد اما در حال حاضر موضوعی که اولویت بیشتری دارد بحث جوجه ریزی جدید است و پرداخت‌های مربوط به جوجه ریزی‌های اردیبهشت و خردادماه و نیز مرغ مادر تولید کننده تخم مرغ نطفه دار باید در اولویت قرار گیرد.
وی اظهار کرد: در این مسیر یکسری مشکلات و موانع همانند استعلام‌های بانکی وجود دارد که براساس تاکید استاندار محترم و طی صحبت با فرمانداران در این مرحله بخشداری‌ها تنها به پروانه بهره برداری صادره استناد کرده و استعلام‌ها را بلامانع خواهند دانست و نیازی به پایان کار نخواهد بود.
وی با بیان این‌که استعلام منابع طبیعی و امور اراضی نیز باید توسط خود شهرستان انجام شود، افزود: استعلام دیگر ادارات نیز باید با فوریت تمام با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌ها پیگیری شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجلان شرقی در ارتباط با چک‌های برگشتی، اظهار کرد: مقرر شده بود لیست این چک‌ها به وزارتخانه ارسال شده و طی تعامل با بانک مرکزی کل لیست بلااثر شود اما طبق تاکیدی که امروز انجام گرفت مصوبه شورای تامین استان می‌تواند در این زمینه کارساز باشد و بر این اساس در مصوبه شورای تامین این امر به استناد ماده چهار آیین نامه اجرایی مربوط به حوزه اقتصاد مورد اشاره قرار گرفت و سوء اثر چک‌های برگشتی تولیدکنندگان برای مدت یکسال معلق شد و این مسئله و بدهی‌های معوقه ایجاد مشکل نخواهد کرد.
وی در خصوص مورد پذیرش بودن اسناد تک برگ و رد اسناد دفترچه‌ای، گفت: این موضوع در ارتباط با درخواست‌های جدید مطرح است و در مورد پرونده‌ها و مشتریان قدیمی صادق نیست از آنجا که اکثر مرغداران با بانک کشاورزی تعامل دارند این امر در مورد آن‌ها مسئله‌ای ایجاد نخواهد کرد و در مورد استثنائاتی که از بانک‌های دیگر معرفی می‌شود نیز به دنبال راهکارهایی برای حل خواهیم بود.
انتهای پیام/
شرکت پشتیبانی امور دام، مرغ نژاد «آرین» را ۱۲ درصد بالاتر از قیمت مصوب می‌خرد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار