شهردار کلانشهر تبریز اظهار کرد:

وضعیت اسفناک قلب تبریز / قلب تبریز به پاتوق معتادان تبدیل شده است!

1401/03/10 - 08:44 - کد خبر: 64218 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: ضوابط سخت گیرانه میراث ویژه تبریز است، قلب تبریز به خرابه و محل تجمع معتادان تبدیل شده است.

به گزارش نصر، "یعقوب هوشیار" عصر روز گذشته در جلسه مشترک شورای شهر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تبادل نظر پیرامون سفر ریاست جمهوری با تاکید بر اهمییت موضوع حاشیه نشینی گفت: 135 هکتار از شهرک جوانان برای رفع معضل حاشیه نشینی و ایجاد 5 هزار واحد مسکونی در اختیار شهرداری از الزامات است.
وی در ادامه به نقش مهم تکالیف دستگاه ها اشاره کرد و گفت: نظارت اکثر دستگاه ها نزدیک به صفر است و نتیجه این عدم نظارت ها به مدیریت شهری تحمیل می‌شود. هوشمند سازی، بحث محیط زیست،  بافت فرسوده از دیگر مسائلی است که دولت در این رابطه هیچ اقدامی انجام نداده است.
وی به برنامه دولت در زمینه بازآفرینی پرداخت و گفت: بازآفرینی و بازسازی دولت در برنامه ششم باید احصا شود؛ما تکالیفی که قانون گذار اعلام کرده است را می‌خواهیم.
هوشیار به اهمیت پرداختن به آینده شهری اشاره کرد و گفت: اگر از آینده تبریز غافل شویم شکل گیری حاشیه نشینی در جنوب شهر تبریز را در سال های آتی خواهیم دید که نهایتا تبریز را تهدید خواهد کرد، اکنون فرصت هست تا این چالش حل شود.
شهردار کلانشهر تبریز به چالش های جدی خط دو مترو پرداخت و گفت: علاوه بر 18 درصد پیشرفت فیزیکی یک مورد از چالش ها 700 میلیارد مابه التفاوت ارزی است.
وی خطاب به نمایندگان مجلس در رابطه با عدم پرداخت مطالبات شهرداری توسط نهاد ها گفت‌: نزدیک يکصد میلیارد تنها عوارض سال گذشته از محل جریمه شهری است که باید سهم شهرداری پرداخت می‌شد و تا این لحظه انجام نشده است و از این دست موارد دیگر نهاد ها هم مطرح است که رقم های زیادی دارند و باید به شهرداری پرداخت شود.
هوشیار به معطل ماندن تالار شهر پرداخت و گفت: تالار شهر از سال 88 در اختیار ارشاد قرار گرفته که متاسفانه بحث اعتبار ملی مطرح شده و پروژه در بهترین نقطه شهری (کنار لاله پارک) معطل مانده است.
وی با انتقاد از عدم مطالبات دستگاه های مختلف به شهرداری گفت: مطالبات شهرداری توسط دولت پرداخت نمی‌شود اگر هم بخواهند پرداخت کند بعد از چندین سال واریز می‌شود که عملا قدرت ما به یک پنجم تقلیل می‌یابد و مبلغ مطالبه ما بعد از گذشت چند سال ارزش خود را از دست می‌دهد.
وی به وضعیت ورزشگاه یادگار امام پرداخت و تصریح کرد: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) 200 هکتار در محدوده شهر است که قابلیت تبدیل به یک شهرک ورزشی را دارد؛ با توجه به برندینگ تراکتور، اگر مالکیت مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) به شهرداری داده شود، شاهد مشارکت سرمایه گذاران و رونق آن فضا خواهیم بود اما اگر مورد غفلت واقع شود این مجموعه بزرگ هم از دست می رود، اعتباری که به آنجا داده شده است حتی هزینه رنگ آمیزی ی را هم کفاف نمی‌کند.
وی با اشاره به ضوابط سخت گیرانه میراث فرهنگی گفت: ضوابط سخت گیرانه میراث ویژه تبریز است، قلب تبریز به خرابه و محل تجمع معتادان تبدیل شده است.
هوشيار با اعلام اینکه 220 دوربین ثبت تخلفات در سطح شهر نصب شده که هزینه نگهداری آنها به عهده شهرداری است؛ تنها در سال گذشته 111 نفر در حادثه رانندگی سال درون شهری تلفات داشتیم، بیمه ها هیچ کدام وظایفشان را انجام نمی‌دهند و شهرداری مجبور به تجهیز دوربین ها شده است.
هوشیار در پایان خطاب به نمايندگان گفت: باتوجه به قطبیت تبریز در منطقه نمایندگان مجلس همت کنند تا بتوانیم سالانه دو رویداد را به تبریز بکشانیم، ایجاد سفارت و کنسولگری حداقل با شهر های خواهر خوانده را نیز در پیگیری کنیم.
انتهای پیام/
وضعیت اسفناک قلب تبریز / قلب تبریز به پاتوق معتادان تبدیل شده است! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار