نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی:

سفر رئیسی به تبریز حیاتی است

1401/03/10 - 08:17 - کد خبر: 64214 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی تبریز، گفت: سفر ریاست جمهوری، سفری حیاتی برای هر استان است.

به گزارش نصر، علیرضا منادی؛ با اشاره به اینکه چند پروژه اساسی برای مطرح کردن در این سفر مد نظر نمایندگان مجلس است، افزود: بحث فاینانس خط ۲ مترو تبریز، انتقال فاضلاب تصفیه شده تبریز  به دریاچه ارومیه و حق آبه کشاورزان نیز در زمره این پروژه های اساسی است.
وی با بیان اینکه انتقال این فاضلاب ۱۵۰ میلیون متر مربع آب به دریاچه ارومیه می رساند، به موضوع انتقال آب رودخانه آراز به تبریز برای پیشگیری از بحران آب نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۳ فاز از این پروژه انجام گرفته است، اما بقیه نیمه تمام مانده، در صورت تکمیل، چهار پنجم آب میاندواب را جایگزین می کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو اضافه کرد: قطار تبریز تا خاوران می آید ولی اگر نتوانیم به راه آهن وصل کنیم، این پروژه معنا پیدا نمی کند.
وی با تاکید بر اهمیت تشکیل شرکت مس آذربایجان، افزود: جریانی هست که مخالف تشکیل این شرکت و با اینکه همه مجوزها و کارهای شرکتی حاضر است، تعدادی مقاومت نشان می دهند.
وی با اشاره به اینکه با تشکیل نشدن این شرکت مس آذربایجان، سرمایه منطقه وارد جریان اقتصاد شهر دیگر می شود، گفت: دستور تشکیل شرکت مس آذربایجان را دادیم، نباید منابع معدنی استان چنین از دست برود و هیچ آورده ای نیز نداشته باشد..
منادی به تصویب تدریس ادبیات قومی در دبستان ها اشاره کرد و افزود: فرهنگستان زبان و ادبیات ترکی در تبریز ایجاد شود، این زبان، زبان قومی ما است، ۱۴۰ زبان در ایران داشتیم که بیش از ۱۰۰ عدد آن منقرض شده است، به ادبیات خود ارزش قائل باشیم.
انتهای پیام/
سفر رئیسی به تبریز حیاتی است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار