رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبرداد:

حذف موانع بانکی برای اختصاص تسهیلات به مرغداران و دامداران

1401/03/09 - 10:59 - کد خبر: 64209 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از حذف موانع بانکی برای اختصاص تسهیلات به مرغداران و دامداران استان خبرداد.

به گزارش نصر، اکبر فتحی ظهر امروز دوشنبه در بازدید از شعب بانک کشاورزی خسروشاه، ایلخچی، آذرشهر، عجبشیر، مراغه، بناب و ملکان از کارکنان این شعب در ارائه خدمت به بخش کشاورزی تشکر و قدردانی کرد و در ادامه با حضور در میز خدمت شعب با مراجعین گفتگو و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه بازدید در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه به اتفاق مدیر شعب بانک کشاورزی استان برای بررسی نحوه پرداخت سرمایه در گردش مورد نیاز دامداران و مرغداران برای تأمین نهاده‌های دامی به تعدادی از شعبه‌های بانک کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کردیم گفت: خوشبختانه روند پرداخت تسهیلات خوب بود و چند مورد ناهماهنگی بین ادارات وجود داشت که برطرف شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه این تسهیلات خارج از روال جاری بانک در پرداخت تسهیلات عمل می‌شود به طوریکه چک برگشتی و بدهی معوق در این تسهیلات مانع پرداخت نیست افزود: روند ارائه تسهیلات به بهره برداران دامی در استان با سهولت و سرعت عمل بیشتری پیگیری می‌شود لذا لازم می دانم از مرغداران و دامداران عزیز بابت همراهی طرح سپاسگزارم.
وی با اشاره به اینکه رؤسای بانک‌ها نقش کلیدی در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دارند، تاکید کرد: شعب بانک کشاورزی در سراسر استان ابزار مهم توفیق این طرح و استمرار آن هستند، بنابراین امنیت غذایی کشور در دست رؤسای شعب بانک کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه مرغداران نگران خرید مرغ نباشند، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام جوجه‌ریزی توسط مرغداران را پیش‌خرید می‌کند، بنابراین مرغداران هیچ نگرانی بابت فروش محصول خود در بازار نداشته باشند.
وی تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی به معنای مردمی‌سازی یارانه‌ها است، بدین معنا که یارانه‌ها حذف نشده‌اند بلکه منبعد به جای کالا به مردم تخصیص خواهد یافت بنابراین در میان مدت کشاورزی به سمت خودکفایی پیش خواهد رفت و رقابت در کشاورزی مفهوم پیدا خواهد کرد و به ارزان‌سازی قیمت‌ها کمک خواهد کرد.
انتهای پیام/
حذف موانع بانکی برای اختصاص تسهیلات به مرغداران و دامداران خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار