عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

رانت در شهرک طلائیه/ اتفاقات شهرک طلائیه شفاف سازی شود 

1401/03/09 - 16:45 - کد خبر: 64181 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: کلمه طلاییه را در مجاورت جزایر مجنون و شهید حمید باکری شناخته ایم، تصویر ذهنی ما از طلاییه این ها است؛ نه ویژه خواری ها و رانت هایی که صورت می گیرد.

به گزارش نصر، "فریدون بابائی اقدم" در گفتگو با خبرنگار نصر در واکنش به آخرین وضعیت و ارائه گزارش از شهردار درباره شهرک طلائیه، گفت: در سفر آقای احمدی نژاد به تبریز مصوبه ای با عنوان 132 هکتار اراضی شهرک طلاییه (محوطه ای پشت کرکج) تصویب و قرار شد در دو محل میدان چایی تحت عنوان آب دار کردن مهرانه رود و توسعه روستایی هزینه شود.
وی ادامه داد: بعد از آن همواره پیگیر این موضوع بوده ایم، در آن زمان این اراضی را به سازمان همیاری شهرداری داده بودند تا از این کانال مسیر را طی کند.
بابائی اقدم تاکید کرد: عملا در دوران 8 ساله آقای روحانی اتفاق خاصی از این جهت نیفتاد، قرار بود از حدود 50 هکتاری که داخل طرح جامع تفصیلی تبریز و دیگر قسمت ها که خارج از طرح باشد، یک منبع بزرگ برای شهر تبریز با مصوبه قانونی است.
عضو شورای شهر تبریز گفت: در شورای دور پنجم نامه ای از سوی استانداری مبنی بر در اختیار قراردادن زمینی برای تامین اجتماعی جهت ساخت بیمارستان آمد که در آن زمان بنده اصرار کردم در اختیار گذاشتن زمینی برای تامین اجتماعی به عهده دولت است و این را باید دولت به عهده بگیرد اما اگر شهرداری زمین را در اختیار تامین اجتماعی می‌گذارد نیاز است دولت به شهرداری بابت این اقدام معوض بدهد، پیشنهاد بنده آن بود که ما به ازای آن زمین از طلاییه بدهند که خوشبختانه ستاد باز آفرینی استان این موضوع را تصویب کرد، و قرار شد 13 هکتار از اراضی طلاییه مخصوص ساخت مسکن شود که بخشی از حاشیه نشینی را در آنجا جابجا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون چندین سال می‌گذرد و شفاف سازی نشده است که سازمان همیاری های شهرداری در راستای اجرایی شدن این مصوبه چه کار هایی را انجام داده است، آیا قدمی برای این مصوبه برداشته شده؟ تفکیک یا فروش آن به چه صورتی شده است؟ آیا فروش بصورت مزایده بوده یا بدون انجام مزایده فروش شده است؛ همه این موارد تا این لحظه برای شورای شهر و شهرداری نامعلوم است.
وی افزود: طلاییه بیش از 3 سال است که در حال آماده سازی و واگذاری آن به ادارات و نهاد ها مطرح است این در حالی است که مدیریت شهری از همه این موارد بی خبر است، علی رغم اینکه در شورای ششم بار ها به این مورد تذکر داده ایم و خواسته ایم تا در این زمینه گزارش بدهند تا ببینیم در آنجا چه شده، چه متراژ از آنجا به فروش رفته و نقشه تفکیکی آنجا چه چیزی است؟ واگذاری ها به چه شکلی انجام شده؟
بابائی اقدم اضافه کرد: وقتی امروز سیاست جهش مسکن را داریم چرا شهر جدید سهند و شهریار را مطرح می‌کنیم؟ برای سهمیه تبریز داخل بافت شهری تاکید شده است که 13 هکتار زمین آماده است، باید در طرح اقدام ملی مسکن آقای روحانی شاهد مسکن در طلاییه بودیم، آن زمان که نشده است اما اکنون که جهش تولید مسکن است پس الان این سهمیه را بدهند.
وی با اشاره به کلمه "طلاییه" اظهار داشت: کلمه طلاییه را در مجاورت جزایر مجنون و شهید حمید باکری شناخته ایم، تصویر ذهنی ما از طلاییه این ها است؛ نه ویژه خواری ها و رانت هایی که صورت می گیرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درباره رسیدگی به تخلفات گفت: قرار شد بصورت همزمان کمیسیون تحقیق و نظارت و شهرداری به این موضوع ورود کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در شهر بخواهیم دو مکان را نام ببریم که در آن رانت خواری و ویژه خواری صورت گرفته است، یکی از آن ها طلاییه است که همچنان نیز تخلفات ادامه دارد.
گزارش نصر می افزاید؛ در جلسه علنی 25 اردیبهشت "فریدون بابائی اقدم" خطاب به شهردار گفت: از روز اول فعالیت ششمین دوره شورای شهر موضوعی که به آن حساسیت ویژه داریم مربوط به شهرک طلائیه بود که این عنوان یکی از نمادها و محل‌های مقدس بوده ولی در شهر ما به نام محلی اختصاص داده شده که در آنجا رانت اتفاق می‌افتد.
رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: خواهشمندیم در خصوص شهرک طلائیه بررسی‌های لازم صورت گیرد و شفاف‌سازی شود. 
انتهای پیام/
رانت در شهرک طلائیه/ اتفاقات شهرک طلائیه شفاف سازی شود  محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار