روح اله متفکرآزاد؛

آماده هرگونه بسترسازی در حوزه جامعه دانشگاهی هستیم

1401/03/09 - 14:42 - کد خبر: 64161 نسخه چاپی

نصر: نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در خدمت دانشگاه‌ها است و ما آمادگی خود را جهت فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای هرگونه‌ تحول مد نظر جامعه‌ی دانشگاهی، اعلام می‌کنیم.

به گزارش نصر، روح اله متفکرآزاد در اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: قبلاً مشوقات لازم در خصوص ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع وجود نداشت، اما اکنون رایزنی‌ها با صنایع استان‌ها در سطح استانداران انجام و اعتبارات لازم از این حوزه برای دانشگاه‌ها فراهم می‌شود. ضمن آنکه قانون حمایت از تولید دانش بنیان، بسیاری از دغدغه‌ها را رفع کرده است.
وی افزود: تحول در همه‌ی امور، از سوی دانشگاه‌ها آغاز می‌شود. لذا نباید تنها در تولید علم و فناوری بسنده کنیم؛ بلکه دانشگاه‌ها باید حکمرانی علمی را نیز جرو اهداف خود قرار دهند و همه باید رؤسای دانشگاه‌ها را در راستای رسیدن به این هدف همراهی کنیم.
متفکر آزاد با اشاره به مجموعه‌ی ربع رشیدی، خاطرنشان کرد: این مجموعه ۸۰۰ سال قبل به‌عنوان دانشگاهی تمدن ساز فعالیت می‌کرد که می‌تواند الگو و نمونه‌ای برای سایر دانشگاه‌ها باشد.
انتهای پیام/
 آماده هرگونه بسترسازی در حوزه جامعه دانشگاهی هستیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار