مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

فقط از پنج درصد پساب کشور در صنعت استفاده می‌شود

1401/03/09 - 14:19 - کد خبر: 64155 نسخه چاپی

نصر: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: صرفاً از پنج درصد پساب کشور در صنعت استفاده می‌شود.

به گزارش نصر، اتابک جعفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: سالانه ۵.۵ میلیارد متر مکعب فاضلاب در کشور تولید می شود که از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب از آن بهره برداری می کنیم.
وی ادامه داد: از این یک میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب فاضلاب آماده در شرکت آب و فاضلاب نیز صرفاً پنج درصد آن در صنعت استفاده شده و بقیه آن خارج می شود.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل عمده عدم استفاده از پساب در حوزه های مختلف از قبیل صنعت و کشاورزی این است که این بخش ها از همان ابتدای فعالیت از آب شرب استفاده می کنند و دیگر علاقه برای استفاده از پساب و پرداخت هزینه آن ندارند.
جعفری گلایه کرد: به عنوان مثال در یکی از استان‌های کشور زمین کشاورزی در کنار یکی از تصفیه خانه ها وجود دارد که می تواند آب مناسب کشاورزی را تامین کند اما صاحب زمین کشاورزی ترجیح داده است هزینه چندین کیلومتر لوله کشی را پرداخت کند تا آب زمین خود را از سد تامین کند.
وی تاکید کرد: اکنون در دنیا صرفاً یک آب وجود دارد و در خصوص آب های سطحی پساب و غیره به صورت یکدست تصمیم‌گیری می‌شود لذا ما نیز در آینده بازنگری ویژه‌ای در خصوص تخصیص ها انجام خواهیم داد تا به شیوه درست مدیریت شود.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین به متوقف بودن پروژه های بزرگ کشور به دلیل تحریم‌ها مشکلات اقتصادی و ناهماهنگی های مدیریتی اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که اولاً پروژه های بزرگ کشور را که بسیار سنگین است فعال کنیم سپس با اعتبارات مناسبی که با همکاری مجلس مصوب شده است، پروژه های مشخص را در زمانی تعیین شده، اجرا کنیم.
وی ادامه داد: تلاش داریم پروژه‌های استان ها را نیز از طریق روش های مختلف از قبیل جذب اعتبارات، تعریف ردیف های جدید و حضور سرمایه گذاران اجرایی کنیم.
جعفری همچنین اظهار کرد: پیش بینی ما این است که در پایان دولت بتوانیم سرانه آبرسانی در کشور را به بالای ۹۵ درصد برسانیم که این به معنای تامین آب شرب پایدار سالم و بهداشتی در شهرها و روستاها است.
انتهای پیام
فقط از پنج درصد پساب کشور در صنعت استفاده می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار