رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران

1401/03/09 - 12:58 - کد خبر: 64131 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان امور دانشجویان از افزایش آمار دانشجویان خارجی در ایران خبر داد و گفـت: بیش از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در ۵۰ دانشگاه کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش نصر، هاشم داداش پور در آیین امضاء تفاهم‌نامه اولین المپیاد ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی گفت:تعداد دانشجویان بین‌الملل در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است به طوری که اکنون بیش از ۹۰ هزار نفر دانشجوی بین‌الملل در ۵۰ دانشگاه کشور به تحصیل  می‌پردازند.
وی افزود: یکی از اموری که ما را در دستیابی به مرجعیت علمی و نیز جایگاه اول علمی در منطقه کمک می‌کند، جذب دانشجویان بین‌الملل از همه کشورهای جهان که در دیپلماسی ما به رسمیت شناخته می‌شوند است و سازمان امور دانشجویان در دولت سیزدهم، این ماموریت را بعنوان اولویت های خود با جدیت و با برنامه ریزی، پی خواهد گرفت.
 معاون وزیر علوم برپایی المپیاد ورزشی برای دانشجویان بین الملل را در راستای معرفی پتانسیل های مراکز علمی ایران و جذب  بیشتر دانشجو و نیز ایجاد شور و نشاط عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد ما شرایطی را فراهم آوریم تا این دانشجویان از فرصت کنارهم بودن لذت ببرند و شبکه‌ای از روابط دوستانه را از طریق آشنایی با دانشجویان سایر کشورها ایجاد کنند.
 دکتر داداش‌پور اظهار کرد:  این المپیاد ورزشی در حوزه دانشجویان بین‌الملل برای اولین بار است که برگزار می‌شود. امیدوار هستم این المپیاد بتواند در سال‌های مختلف و با اهداف متعالی تر برگزار و اثرگذارتر باشد.
رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه مازندران جزء دانشگاه‌های دولتی پیشرو در جذب دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود به طوری که بیش از ۱۲۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل دارد.
انتهای پیام/
تحصیل بیش از ۹۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار