معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان:

چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

1401/03/09 - 12:46 - کد خبر: 64130 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری چهل‌وپنجمین دوره‌ی مسابقات کشوری قرآن کریم در استان خبر داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، در جلسه‌ی هم اندیشی چهل‌وپنجمین دوره‌ی مسابقات قرآن کریم، از برگزاری چهل‌و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان در استان خبر داد و گفت: ثبت نام از شرکت کنندگان از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ خردادماه سالجاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: بخش آوایی انفرادی به صورت حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در زمینه‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان و دعاخوانی است.
وی افزود: بخش گروهی نیز به صورت مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن کریم بوده و بخش معارفی آن نیز به صورت تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.
حجت‌الاسلام مشهوری گفت: این مسابقه ویژه‌ی برادران و خواهران بالای ۱۸ سال است که ثبت‌نام آن از طریق سایت www.quraniran.ir انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: متاسفانه آنچنان که باید رنگ و بوی قرآن در آذربایجان شرقی بخصوص شهر تبریز تلالو نمی‌کند و این مشکل باید علت یابی شود البته شاید در بخشی از آن نیز دستگاه‌ها کم کاری کرده‌اند.
وی ادامه داد: باید در این زمینه همفکری کنیم و در بحث رونق بخشیدن به محافل قرآنی در استان دین خود را به خوبی ادا کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: مسابقات قرآنی، تأدیب و صوت باید مقدمه‌ی عمل به قرآن باشند چراکه بسیاری از دردها و مشکلات جامعه با عمل به قرآن رفع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک یکدیگر بتوانیم در این عرصه خدمت رسانی کنیم چراکه وظیفه‌ی ما خدمتگزاری به قرآن است و باید کمک کنیم تا رنگ و بوی قرآن در استان ما زیاد شود.
وی اضافه کرد: در زمینه‌ی تبلیغات موارد مذهبی و قرآنی چندان توجهی نمی‌شود و فضاسازی خوبی ندارد که باید در بحث شبکه سازی و تبلیغ شبکه‌ای موفق عمل کنیم.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: نحوه‌ی ثبت نام در مسابقات از طریق سایت مندرج در پوستر آن است که به راحتی انجام می‌شود و افرادی که نمی‌توانند ثبت نام کنند می‌توانند به صورت حضوری هم مراجعه کنند.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه موقوفات قرآنی برخی از استان‌ها زیاد بوده و منابع و اعتبار آنها زیاد است، میزبان بسیاری از مسابقات قرآنی هستند پس باید فرهنگ وقف را در جامعه‌ی خود رواج دهیم.
وی یادآور شد: هیچ چیزی در هیچ دوره‌ای چون موقوفه پشتیبان ندارد و هیچ دولت و رژیمی نمی‌تواند آن را حذف کند.
حجت‌الاسلام مشهوری افزود: محوریت این دوره از مسابقات بقاع متبرکه است که باید با محوریت بقاع متبرکه بوده و در آنجا برگزار شوند همچنین مسابقات در تبریز به صورت حضوری و در شهرستان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. 
انتهای پیام/
چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار