معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل محیط زیست استان خبر داد؛

افزایش پاسگاه‌های محیط بانی در آذربایجان شرقی

1401/03/09 - 12:24 - کد خبر: 64126 نسخه چاپی

نصر: معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی از افزایش پاسگاه‌های محیط بانی در استان خبر داد.

به گزارش نصر، قاسم زاده معاون توسعه مدیریت، حقوقی و منابع اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی در بازدید از پاسگا‌ه های محیط بانی شهرستان جلفا  گفت: با توجه به موقعیت حساس و سوق الجیشی استان آذربایجان شرقی و پراکنش تنوع زیستی گیاهی و جانوری در این مناطق اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی جهت بازسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و همچنین افزایش تعداد آن‌ها ضروری است.
با تمام مشکلات و چالش‌های اعتباری سعی شده با جذب اعتبارات عمرانی مناسب در ساخت و تعمیر و بازسازی چند پاسگاه محیط بانی تعطیل، نیمه ساز و فرسوده اقدامات مناسبی انجام دهیم همچنین اقداماتی در خصوص تجهیز یگان موتوری و خرید اقلام و ادوات محیط بانی برای محیط بانان زحمتکش و فداکار انجام شده و در حال پیگیری برای افزایش این تجهیزات هستیم.
حفاظت هوشمند مناطق از قبل در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست بود اما به دلیل عدم تامین اعتبار این امر اجرایی نشد که در حال حاضر دستور رئیس سازمان بر اجرای این طرح است و باید به سمت حفاظت نوین پیش برویم.
تعداد محیط بانان با توجه به شرایط زیست محیطی استان بسیار کم است که برای حفاظت مطلوب از مناطق تحت مدیریت باید نیرو‌های جدید جذب شوند و در تقسیم بندی نیرو‌ها اولویت‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای شهرستان‌های با نیاز بیشتر نیروی بیشتری مد نظر داریم که در این راستا تلاش می‌کنیم.
 مقوله هایی چون آموزش دفاع شخصی، جلب مشارکت‌های مردمی، کنترل خشم، آموزش بی سیم، اطفای حریق، عکاسی طبیعت و امداد و نجات هم در  دوره آموزشی به صورت عملی به محیط بانان آموزش داده خواهد شد که بتوانند به صورت کاربردی در هنگام انجام وظایف از آن بهره بگیرند.
انتهای پیام/
افزایش پاسگاه‌های محیط بانی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار