استاندار مطرح کرد:

ارائه مدلی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی 

1401/03/09 - 10:01 - کد خبر: 64101 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که در کلانشهر تبریز، گفت: برای اجرای این تمام و کمال حکم مقام معظم رهبری در استان، کاری بزرگ به عنوان سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استانی انجام دادیم و برای کار ویژه های اختصاصی برنامه ریزی کردیم. 

به گزارش نصر، عابدین خرم در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که در کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه تبریز دیار عالمان و اندیشمندانی بوده است که در مقام ارزش های اسلامی و علم خدمگذار جامعه بوده اند، گفت: شهدای بزرگواری همجون شهید باکری، شهید پور شریفی و شهید کسایی از این دانشگاه بلند شدند و هویت علمی دینی به این مرکز  بخشیدند و اکنون نیز جوان ها در همین جایگاه در تحصیل هستند. 
وی ادامه داد: دانشگاه تبریز بستر تربیت انسان هایی شد، که سرنوشت کشور را به نفع انقلاب رقم زدند، ۲۲ شهید دانشگاهیی تبریز در جنگ به شهادت رسیدند که خون آنها میراث گران قدری است و دانشجویان برای ادامه راه، باید از اندوخته های گران بهای این عزیزان بهره گیرند. 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای اجرای این تمام و کمال حکم مقام معظم رهبری در استان، کاری بزرگ به عنوان سند توسعه اقتصاد دانش بنیان استانی انجام دادیم و برای کار ویژه های اختصاصی برنامه ریزی کردیم. 
وی تقویت اکوسیسم فناوری، ایجاد کارخانه نوآوری، فعال سازی منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، ایجاد ناحیه نوآوری دانشگاهی، گسترش کمی و کمی پارک علم و فناوری استان، ظرفیت سازی و ایجاد فضا برای شرکت های دانش بنیان با تولید انبوه در شهرک صنعتی سلیمانی و ایجاد قطب سوم تولید خودرو استان را از برنامه های ویژه آذربایجان شرقی در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان خواند. 
وی هدف از این اقدامات را توسعه و ایجاد هاب صادراتی برای محصولات دانش بنیان در منطقه خواند و افزود: در این زمینه باید مساله محور اقدام کنیم و با تولیدات استاندارد و قابل رقابت به عرصه های صادراتی ورود قدرتمند داشته باشیم. 
این مقام مسئول با اشاره به لزوم توسعه فن بازار در  استان، ایجاد نمایشگاه ها و مسئله محوری کردن راهکار ها، ادامه داد: تا زمانی که تولیدات خود را باور نکنیم موفق نمی شویم، باید وارد فضای رقابتی شویم، اراده استان در رابطه با توسعه جدی است. 
خرم، توسعه کارگزاران و هدایت سرمایه گذاران به سمت حمایت از دانش بنیان ها را نیز حائز اهمیت خواند و افزود:باید تلاشی در راستای هویت سازی و مسئولیت پذیری دانشگاه ها، بخش خصوصی، تقویت نیروی انسانی خلاق و کار آفرین در تمامی بخش ها داشته باشیم‌، تکمیل زنجیره ارزش بر اساس توانمندی شرکت ها و ایفای نقش سازنده برای حوزه دانش بنیان احضا نیازها نیز مهم است.
انتهای پیام/
ارائه مدلی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار