رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

صنعت خودرو و قطعه‌سازی در آذربایجان‌شرقی مورد بی‌مهری قرار گرفته است

1401/03/09 - 09:51 - کد خبر: 64100 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال های گذشته صنعت خودرو و قطعه سازی آذربایجان شرقی مورد بی مهری قرار گرفته است امیدواریم با اقدمات انجام شده نتایج خوبی ایجاد شود.

به گزارش نصر، صابر پرنیان با بیان این که تبریز قطب تولید قطعات خودرو است، افزود: تراکتورسازی علاوه بر تولید ماشین آلات استراتژیک به نوعی غرور و هویت آذربایجان نیز محسوب می شود.
وی تاکید کرد: مشکلاتی در خصوص روند تولید تراکتور وجود دارد که انتظار داریم با سفر رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به تبریز نتایج شفاف و قابل قبولی برای صنعت قطعه سازی و خودروسازی در استان به دست آید.

لزوم تمرکز بر روی صادرات خودرو 
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت تولید محصولات با کیفیت در حوزه صادرات گفت: باید با تولید محصولات با کیفیت بر روی صادرات خودرو متمرکز شویم تا قدرت رقابت در بازارهای هدف را داشته باشیم.
عزت اله اکبری تالار پشتی اظهار کرد: هر چقدر از تفکر دولتی فاصله بگیریم قطعا موفقیت چند برابر خواهد شد.

باید توانمندی‌های صنعتی خود را باور کنیم
وی با بیان این که باید توانمندی های صنعتی خود را باور کنیم، افزود: در تولید محصولات باید استانداردها رعایت شود و حتی با اقدامات سختگیرانه کیفیت محصولات ارتقا یابد.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بی‌شمار صنعتی تبریز گفت: ظرفیت های بخش های مختلف صنعتی باید معرفی و بر روی آن تمرکز شود.

تبریز در حوزه تولید قطعات خودرو نقش بسیار برجسته‌ای دارد
مدیر عامل ایران خودرو نیز با بیان این که تبریز در حوزه تولید قطعات خودرو نقش بسیار برجسته ای دارد، گفت: برای افزایش همکاری در صنعت خودرو باید بر روی تولید موتورهای دیزل تمرکز شود و محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب تولید شود.
مهدی خطیبی افزود: هدف گروه صنعتی ایران خودرو برای سال 1403 تولید یک میلیون و 500 هزار دستگاه است که البته کار بزرگی است. 
وی با بیان این که باید برای توسعه صادرات برنامه ریزی کنیم، تاکید کرد: برای تولید یک و 500 هزار دستگاه خودرو به همین میزان در واحدهای صنعتی باید موتور و گیربکس تولید شود.
مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به موضوع مطالبات قطعه سازان گفت: پرداخت های نقدی در وضعیت مناسبی قرار دارد در اسفند سال گذشته 11 هزار و 500 میلیارد تومان فقط پرداخت شبکه تامین داشتیم و از اول فروردین تا 31 اردیبهشت سال جاری کل خرید از شبکه تامین پنج هزار و 200 میلیارد تومان بوده که کل پرداختی 10 هزار میلیارد تومان است.
وی با بیان این که نگاه خاصی به کیفیت خودرو داریم، افزود: در دورانی زندگی می کنیم که باید برای رقابت در بازار، کالای باکیفیت تولید کنیم.
انتهای پیام/
صنعت خودرو و قطعه‌سازی در آذربایجان‌شرقی مورد بی‌مهری قرار گرفته است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار