خبر/

ورود ناو جنگی آمریکا به تنگه تایوان و واکنش چین

1398/08/22 - 13:17 - کد خبر: 6405 نسخه چاپی

نصر: یک فروند ناو جنگی غول پیکر آمریکا موسوم به یواس اس چنسلور برای نهمین بار درحالی وارد تنگه تایوان شد که پکن این اقدام را یک حرکت تحریک آمیز توصیف کرده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه گزارش داد: هفته ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری تایوان این اقدام نظامیان آمریکا احتمالا توسط پکن تحریک آمیز تلقی می شود.

واشنگتن تعداد ورود و خروج ناوهای خود را به این تنگه استراتژیک که حیاط خلوت  پکن نیز محسوب می شود، افزایش داده است که تایپه از آن به عنوان نشانه ای از حمایت روز افزون استقبال می کند

ناو جنگی نیروی دریایی آمریکا موسوم به  USS Chℜnc↔ll↵rs↑→ll↔ دارای سیستم موشک انداز هدایت شونده است.

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه با صدرو بیانیه ای  اعلام کرد که این ناو از روز سه شنبه در این تنگه قرار گرفته  که این اقدام عملیاتی"روتین" برای عبور از آبهای این منطقه است.

 و به ادامه اعمال نفوذ واشنگتن در منطقه و یک دوره پر تنش پیش از انتخابات حساس ریاست جمهوری تایوان ادامه داد.

دراین بیانیه آمده است :نیروی دریایی این اقدام را در راستای "تعهد ایالات متحده به حمل و نقل  آزاد در آبهای بین المللی و آزادی عبور و مرور دریایی انجام داده  و این اقدام تداوم می یابد.

وزارت دفاع تایوان صبح چهارشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: کشتی جنگی آمریکا پیش از آنکه از طریق کانال باشی در نزدیکی جنوبی ترین نوک تنگه تایوان عبور کند، از شمال آن نیز عبور کرده است.

طبق گزارش های رسانه ای ناوهای جنگی آمریکا برای نهمین بار درسال جاری است که از تنگه تایوان عبور کرده اند.

چین در واکنش به این اقدامات، تاکنون چندین بار رزمایش نظامی دراین تنگه برگزار کرده است.

وزارت امور خارجه چین نیز چندین بار از تردد ناوهای آمریکا در تنگه تایوان ابراز نگرانی شدید کرده  و آن را اقدامی تحریک آمیز خوانده است.

پکن همواره بر سیاست چین واحد تاکید کرده و فروش میلیون ها دلار تسلیحات نظامی به تایوان را از جمله فروش ۶۶ فروند هواپیمای جنگنده F-۱۶V را خلاف این سیاست دانسته است.

مقام های چینی می گویند : واشنگتن در سال های اخیر با حفظ روابط بالای دیپلماتیک با تایوان و فروش گسترده تسلیحات نظامی به آن، سیاست های مداخله گرانه ای را در منطقه دنبال می کند.

انتهای پیام/

ورود ناو جنگی آمریکا به تنگه تایوان و واکنش چین نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار