خبر/

19 هزار و 400 تن کود یارانه‌ای در آذربایجان‌شرقی توزیع شد

1401/03/08 - 13:20 - کد خبر: 64034 نسخه چاپی

نصر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع حدود ۱۹ هزار و ۴۰۰ تن انواع کودهای کشاورزی در ۲ ماهه ابتدای سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، جمشید باقریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با وجود همه چالش های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکنون بیش از ۱.۵میلیون تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه تدارک دیده شده و بر این اساس در ۲ ماهه امسال حدود ۷۵۰ هزار تن انواع کود شیمیایی بین استان‌های کشور توزیع شده است.
وی به میزان ذخیره سازی راهبردی کودهای کشاورزی اشاره و اعلام کرد: هم‌اکنون ذخیره کشور بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع کودهای کشاورزی بوده و از مقدار مذکور حدود ۹ هزار تن در استان ذخیره شده است که  با توجه به روند کاهشی مصرف کود سرک بهاره این مقدار ذخیره مطمئن و قابل اتکایی می‌باشد. 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برنامه ابلاغی سالجاری استان در حدود ۱۴۲ هزار و ۴۰۰ تن است، اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم، برنامه ابلاغی را به طور کامل اجرایی خواهیم کرد.
باقریان خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال کشاورزان از مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در سالجاری، به طور قطع سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی در راستای افزایش کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی خواهیم داشت.
انتهای پیام/
19 هزار و 400 تن کود یارانه‌ای در آذربایجان‌شرقی توزیع شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار