مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خبر داد:

ذخیره‌سازی ۲۶۴ میلیون مترمکعب آب در سد شهید کاظمی بوکان

1398/08/22 - 13:13 - کد خبر: 6403 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه، سد شهید کاظمی بوکان پرحجم‌ترین سد استان به شمار می‌رود، گفت: سد شهید کاظمی بوکان در حال حاضر ۲۶۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و سد شهرچای ارومیه نیز با ۱۷۵ میلیون مترمکعب دومین سد پرحجم استان به شمار می‌رود.

به گزارش نصر به نقل از فارس، کیومرث دانشجو امروز در نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از سال ۹۲ تا کنون یکی از دستگاه‌های فعال در امر احیای دریاچه ارومیه بوده است.

وی افزود: از جمله اقدامات اجرایی این شرکت در بخش‌های مختلف لایروبی رودخانه های این حوزه، رهاسازی آب پشت سدها و صرفه جویی ۳۲ درصدی منابع آب بوده که موجب هدایت مناسب این آن به سمت دریاچه ارومیه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی بیان کرد: همایش‌های علمی در صورتی مفید خواهند بود که خروجی عملیاتی و قابل قبول و همچنین مسیری شفاف برای بهبود مصارف منابع آبی و استفاده از شیوه‌های مدرن کشاورزی را فراهم کنند.

وی خواستار ارتباط هر چه بیشتر ارگان‌های مرتبط با بخش آب و دانشگاه شد و گفت: دانشگاه نیز باید در این خصوص و ارائه تحقیقات تصمیم‌ساز فعال‌تر عمل کرده تا دیدگاه‌های علمی‌تری وارد حوزه حفاظت از منابع آب شود.

دانشجو با اشاره به اینکه، سد شهید کاظمی بوکان پرحجم‌ترین سد استان به شمار می‌رود، اظهار کرد: سد شهید کاظمی بوکان در حال حاضر ۲۶۴ میلیون مترمکعب آب ذخیره دارد و همچنی سد شهرچای ارومیه نیز با ۱۷۵ میلیون مترمکعب دومین سد پرحجم استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه آب سد آغ چای ۲۰ میلیون مکعب نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اذعان کرد: سد آغ‌چای چایپاره با ۱۶۵ میلیون مترمکعب آب، جزو سدهای مهم استان به شمار می‌رود.

دانشجو تصریح کرد: خوشبختانه امسال آب پشت سدهای شهرچای ۵۲ متر مکعب و بوکان ۳۲ میلیون مترمکعب نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در سد مهاباد نیز ۸۶ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که چهار میلیون متر مکعب بیشتر از سال گذشته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹ میلیون مترمکعب آب در سد حسنلوی نقده، ۵۲ میلیون مترمکعب در سد زولای سلماس، هشت میلیون متر مکعب در سد دریک سلماس، ۵۰.۵ میلیون مترمکعب در سد سیلوه پیرانشهر و ۲۴ میلیون مترمکعب در سد ساروق تکاب ذخیره شده است.

انتهای پیام/

ذخیره‌سازی ۲۶۴ میلیون مترمکعب آب در سد شهید کاظمی بوکان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار