در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز مطرح شد/

شهر هوشمند از نگاه دبیری

1401/03/08 - 13:32 - کد خبر: 64016 نسخه چاپی

نصر: نائب رئیس کمیسیون فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی تبریز در سخنان میان دستور خود به تعریفی از شهر و شهرداری هوشمند اشاره کرد. 

به گزارش نصر، شهرام دبیری، در سخنرانی میان دستور صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز به تاریخچه تشکیل شوراها در چهار گوشه جهان و قوانین کشورهای مختلف، اشاره کرد. 
وی در بخش دیگر سخنان خود، جزئیاتی از تعریف شهر هوشمند ک ارائه دسترسی هوشمند به شهروندان پرداخت و افزود: شهر هوشمند، بستری امن و محرمانه برای استفاده از امکانات مختلف شهرداری و شهروندی است. 
وی با بیان اینکه یک شهرداری هوشمند وظیفه دارد با ایجاد شهر هوشمند جایگاه مدیریت و هماهنگی شهری را ارتقا دهد، افزود: در شهر هوشمند  ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته به صورت هوشمند خواهد شد و شهروند هوشمند، فردی است که از این خدمات اطلاعات دارد. 
نائب رئیس کمیسیون فناوری و شهر هوشمند شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: شهرداری هوشمند، منطقه شهری ایجاد می‌کند که انواع سنسورهای الکترونیکی برای جمع آوری اطلاعت برای مدیریت دارایی نصب شده است و تمام امکانات از جمله حمل و نقل، انرژی، اقتصاد و ... بر این پایه می چرخد و مدیریت می شود‌. 
وی اضافه کرد: در کل هوشمندسازی به شهر نشینی سرعت می بخشد و نظارت دقیق و شفاف، اموزش کارکنان، ارتباط دو طرفه بین شهروند و شهرداری، کاهش الودگی هوا با مدیریت ترافیک و... را همراه دارد. 
این گزارش می افزاید، سخنان شهرام دبیری عضو شوارای اسلامی کلانشهر تبریز تعریفی از شهر هوشمند، شهرداری هوشمند و هوشمند سازی بود، اما در سخنان وی راهکاری برای حرکت تبریز به سمت هوشمندسازی و راه حلی برای حل مشکلات مدیریت شهری به سبک هوشمند‌. ارائه نشد.
انتهای پیام/
شهر هوشمند از نگاه دبیری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار