استاندار اردبیل؛

توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی از ضروریات توسعه استان اردبیل است

1398/08/22 - 12:33 - کد خبر: 6392 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: برای توسعه استان اردبیل علاوه بر تمرکز بر روی مسائل اقتصادی و عمرانی باید توجه ویژه‌ای بر روی مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام گیرد و تا زمانی‌که آسیب‌های اجتماعی پیگیری نشود توسعه انجام نشده است.

به گزارش نصر به نقل از فارس، اکبر بهنام‌جو صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی که در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان اردبیل حرکت‌های مناسبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی آغاز شده و در کنار مسائل اقتصادی و عمرانی استان که با شتاب مناسبی در حال انجام است، باید توجه ویژه‌ای به بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم و اگر مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی پیگیری نشود توسعه انجام نشده است و دچار ضرر و زیان زیادی خواهیم شد.

وی افزود: از سال گذشته با رویکرد جدیدی در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کرده‌ایم و برای خروج از عملکرد جزیره‌ای دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی، دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان محور جمع‌بندی مطالعات پیرامون آسیب‌های اجتماعی انتخاب شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: در راستای اجرای این برنامه تمامی مطالعات توسط دستگاه‌های مرتبط به‌روز شده و در دانشگاه محقق اردبیلی جمع‌بندی می‌شود و پس از آن با برگزاری چنین همایش‌هایی به بررسی موارد مطروحه پرداخته و اقدامات در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های کاهش آسیب اجتماعی انجام می‌گیرد.

 

۷۰ درصد طلاق‌ها در هفت سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد

بهنام‌جو تشریح کرد: برای نمونه در خصوص بحث طلاق در استان اردبیل طبق مطالعات انجام یافته ۷۰ درصد طلاق‌ها در استان اردبیل در هفت سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد با بررسی علل و عوامل این اتفاق تصمیم بر آن شد که مشاوره‌های قبل، حین و بعد از ازدواج در مسیر آموزشی قرار گیرد و از لحظات اول زندگی مشترک باید آموزش‌های لازم به زوجین داده شود.

وی ادامه داد: از جمله توانمندی‌های استان در اجرای این برنامه می‌توان به مجموعه روانشناسان استان، جامعه علما و روحانیون، مشاورین خانواده و ... اشاره کرد که باید سازماندهی شده و از توان‌ آن‌ها در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی بهره برد و در کنار آن باید انگیزه تمام مسوولان را بالا برده و توجه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشیم.

استاندار اردبیل تشریح کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی برای پیشگیری از طلاق در خانواده‌ها طرح آموزش به پرسنل اداری استان اردبیل بوده با توجه به حضور ۴۴ هزار پرسنل اداری در استان آموزش‌های لازم به این افراد سبب افزایش آگاهی خانواده‌ها در امر ازدواج و کسب و مهارت‌های زندگی می‌شود و از این رو این برنامه به‌صورت پایلوت در استانداری اردبیل انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: تا زمانی‌که اشخاص ثبات فکری و دغدغه فکری در خصوص زندگی خود نداشته باشند کارایی مناسبی برای شرکت‌ها و ادارات نخواهند داشت و از این رو برنامه کل نهادها و دستگاه‌های اجرایی جهت آموزش مهارت زندگی و هم‌چنین آموزش‌های ازدواج موفق تا هفته آینده تحویل داده می‌شود.

بهنام‌جو عنوان کرد: علاوه بر آن توجه به مسائل اقتصادی و مشکلات مالی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و طلاق موثر است و در این راستا نیز اقدامات مناسبی در استان اردبیل در حال انجام بوده گرچه طبق آمار موجود فقط ۲۵ درصد طلاق‌ها به دلیل مشکلات مالی بوده و بیش‌تر مشکلات به دلیل عدم کسب مهارت زندگی و توجه به شیوه زندگی ایرانی اسلامی بوده است.

وی گفت: بازگشت به فرهنگ اصیل ایرانی و بهره‌بردن از آموزه‌های دینی از جمله عوامل موثر در کاهش طلاق در خانواده‌ها است و این موضوع نیز با آموزش‌ به خانواده‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام/

توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی از ضروریات توسعه استان اردبیل است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار