مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مطرح کرد:

آذربایجان شرقی جز سه استان پایلوت سنجش اقتصاد دیجیتال

1401/03/06 - 16:04 - کد خبر: 63871 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی در در اولین جلسه کمیته اقتصاد دیجیتال، مطرح کرد: آذربایجان شرقی جز سه استان پایلوت سنجش اقتصاد دیجیتال انتخاب شده است.

به گزارش نصر، محمد فرزاد، در این جلسه ضمن اشاره به شعار "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" که از سوی مقام معظم رهبری در راستای تاکید بر اهمیت توسعه اقتصاد دانش بنیان نام گذاری شده است، از ضرورت تشکیل کمیته اقتصاد دیجیتال سخن گفت و افزود: هدف از این جلسه تجمیع ظرفیت ها و تعریف پروژه هایی بر این مبنا است.
وی ادامه داد: براساس آمار در جایگاه چهارم اقتصاد دیجیتال قرار داریم و در صورتی که در این رتبه بندی خیلی از مشاغل از جمله فری لنسری و... در نظر گرفته نشده است.
مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال شاخص خاصی برای اندازه گیری ندارد، گفت: آذربایجان شرقی جز 3 استان پایلوت برای سنجش اقتصاد دیجیتال انتخاب شده است اما  وضعیت جغرافیایی استان کار را برای توسعه شبکه ملی اطلاعات دشوار می کند.
وی اضافه کرد: ارتقا این وضعیت فقط در صورتی ممکن است که ساز و کار و برنامه مشخصی برای تجمیع ظرفیت های بخش فناوری تعیین شود و بخشی از این امر بر عهده کمیته اقتصاد دیجیتال خواهد بود.
انتهای پیام/
آذربایجان شرقی جز سه استان پایلوت سنجش اقتصاد دیجیتال گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار