مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی:

پزشکان جزو خوش‌حساب‌ها هستند

1401/03/05 - 20:37 - کد خبر: 63863 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی گفت: هزینه های اداره مطب پزشکانی که نسبت به ارایه اطلاعات واقعی اقدام می کنند مورد پذیرش امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

به گزارش نصر، عیسی اورج زاده،  ضمن تشکر از تعامل و همکاری مشترک سازمان نظام پزشکی تبریز با اداره کل امور مالیاتی استان و با تاکید بر نهایت مساعدت و رفتار توام با تکریم پزشکان و صنوف پزشکی، گفت: هزینه‌های اداره مطب پزشکانی که نسبت به ارایه اطلاعات واقعی اقدام می کنند مورد پذیرش امور مالیاتی قرار می‌گیرد.
اورج زاده، با اشاره به اینکه کادر درمانی و پرستاران با وجود تمامی سختی‌ها در روزهای کرونایی، افتخاری بزرگ را برای جامعه بهداشت و درمان کشور رقم زدند، افزود: شهدای مدافع سلامت با وجود سختی ها و فشارهای کرونا پشتیبان ملت و در کنار مردم و بیماران بودند.
وی، جامعه پزشکی استان را جامعه‌ای به شدت قانون‌گرا، اخلاق‌مدار و خوش حساب عنوان کرد و افزود: جامعه پزشکی همواره جزو مؤدیان قانون مدار و خوش حساب مالیاتی محسوب می شوند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی، به راهکارهای قانونی حمایت اداره کل از جامعه پزشکی استان اشاره کرد و افزود: از جمله راهکارهای قانونی برای تعیین درآمد واقعی مودیان و جلوگیری از فرار مالیاتی و رعایت عدالت در وصول مالیات، اتصال دستگاه‌های کارتخوان بانکی به پرونده‌های مالیاتی بود که این امر منجر به شناسایی مودیان جدید مالیاتی و کاهش فشار بر مودیان موجود و خوش حساب می‌شود.
وی، مالیات الکترونیک و نظام مالیاتی هوشمند را تمهیدات سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی برشمرد و افزود: رصد تراکنش‌های بانکی معیار مالیات ستانی نبوده بلکه ابزار بررسی مالیات‌ محسوب می شود و نصب دستگاه کارتخوان و درج آن در سامانه این موجب را برای پزشکان فراهم می‌آورد که دیگر تراکنش‌های مالی آنها کمتر مورد تاکید قرار بگیرد.
اورج زاده، ضمن تاکید بر لزوم آموزش و برگزاری کلاس های توجیهی تسلیم اظهارنامه و قوانین مالیاتی به اعضای محترم سازمان نظام پزشکی استان، اظهار داشت: ما در تعامل با کانون ها و انجمن های صنفی استان هستیم و ضمن اینکه مشکلات آنها را درک می‌کنیم، نهایت کمک و مساعدت را در قالب راهکارهای قانونی و البته با همکاری و تعامل با اعضای محترم هیئت مدیره آنان به شیوه‌های مختلفی از جمله تعدیل، تقسیط، بخشودگی جرائم و غیره اعمال می‌کنیم.
 علیرضا صادقپور، رئیس سازمان نظام پزشکی تبریز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره کل با سازمان نظام پزشکی و انجمن های علمی استان، گفت: با توجه به نقش بارز پزشکان در دوران کرونا و تقدیم شهدای مدافع سلامت و مد نظر قرار دادن شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، تفاهم متقابل در بهبود شرایط اقتصادی کمک شایانی خواهد کرد و خوشبختانه همواره بین سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی استان، رابطه دوسویه و مثبت برقرار است.
انتهای پیام/
پزشکان جزو خوش‌حساب‌ها هستند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار