رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ایجاد واحد ذوب با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی/ بهره‌برداری تا سه ماه دیگر

1401/03/05 - 18:36 - کد خبر: 63861 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت احداث واحد ذوب با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در توسعه صنعت فولاد استان گفت: با راه اندازی این واحد طی سه ما زمینه اشتغال بالغ بر 300 نفر نیز فراهم می شو

به گزارش نصر، صابر پرنیان در حاشیه بازدید از کارخانه آذر فولاد امین در شهر تیکمه‌داش از توابع شهرستان بستان آباد افزود: در حوزه فولاد بعد از دو استان اصفهان و خوزستان که بیشترین سرمایه گذاری دولتی در این استان ها انجام شده است آذربایجان شرقی در رتبه سوم کشوری و از لحاظ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در رتبه نخست قرار دارد.
پرنیان ادامه داد: ایجاد ارتباط بین آذربایجان شرقی و یک استان 150 میلیون نفری کشور چین بدون تردید تاثیر خوبی بر حوزه فولاد استان خواهد داشت.
وی افزود: اخیرا تصمیماتی برای اخذ عوارض از زنجیره نهایی فولاد اتخاذ شده بود که بلافاصله با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس این مصوبه را به نفع تولید فولاد استان اصلاح کردیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: با بیان این که متاسفانه حوزه برق در 10 سال گذشته مورد غفلت واقع شده است، گفت: حوزه سرمایه گذاری و پست های برق به ویژه در آذربایجان شرقی به شدت مورد بی مهری قرار گرفته به طوری که در شهرک های صنعتی استانهای همتراز تا 104 درصد برق مورد نیاز واحدهای صنعتی تامین شده ولی این میزان در استان ما 46 درصد است.
وی اظهار کرد: امیدواریم با سفر ریاست جمهوری به استان مصوبات خوبی در این حوزه تصویب شود تا در حوزه برق عقب ماندگی جبران شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سرمایه گذاران بخش خصوصی استان طرح های خوبی برای تامین و تولید انرژی برق در نظر دارند. پرنیان با اشاره به اجرای طرح ملی مسکن در سراسر کشور تاکید کرد: با توجه به این که مواد اصلی ساختمان فولاد و سیمان است پیگیر هستیم تا مشکلات موجود این صنعت کاهش یابد.
وی مهمترین چالش بخش فولاد را تامین مواد اولیه عنوان کرد و گفت: برای بقای فولاد آذربایجان شرقی که سرمایه گذاری بسیار زیادی انجام شده است باید با تمام توان از این صنعت حمایت کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی همچنین افزود: فولاد جزو ظرفیت های بسیار بالای استان است بنا بر این باید انجمن فولاد فعالتر شود تا به موقع مسائل و مشکلات موجود را پیگیری کنیم.
انتهای پیام/
ایجاد واحد ذوب با سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی/ بهره‌برداری تا سه ماه دیگر نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار