فرمانده تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع نزاجا در گفتگو با «نصر»:

عملیات بیت المقدس معادلات جنگ و منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران بازگرداند/ مدیون خون پاک شهدا هستیم

1401/03/05 - 13:25 - کد خبر: 63820 نسخه چاپی

نصر: فرمانده تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش گفت: عملیات بیت المقدس بزرگترین عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس بود و با وحدت فرماندهی شکل گرفته در قرارگاه کربلا و طی دوران فرماندهی شهید صیاد شیرازی، این عملیات با این وسعت و قدرت را به نتیجه رساند و معادلات جنگ و منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران بازگرداند.

به گزارش نصر، سرهنگ ستاد علی دلاور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نصر به مناسبت سوم خرداد، سالروز پیروزی عملیات آزادسازی خرمشهر، گفت: عملیات غرور آفرین بیت المقدس یکی از بزرگترین عملیات‌های تاریخ دفاع مقدس بوده و این عملیات برگ زرینی است بر افتخارات جمهوری اسلامی ایران و هشت دفاع مقدس ملت ایران و یاد و خاطره شهدا، جانبازان و رزمندگان این عملیات و هشت سال دفاع مقدس را عزیز می‌داریم که از جان خودشان برای دفاع از خاک کشورمان مایه گذاشته و افتخار بزرگی آفریدند.


 
وی با اشاره ابعاد اجرای عملیات آزارسازی خرمشهر، افزود: عملیات بیت المقدس در منطقه جنوب به عرض 300 کیلومتر و در سه مرحله انجام شد که مرحله اول در منطقه غرب شوش و دزفول طی عملیات فتح المبین جبهه شمالی فتح شد و جبهه میانی در سوسنگرد و بستان با اجرای عملیات طریق القدس فتح شد و جبهه جنوبی هم که غرب اهواز و خرمشهر را شامل می‌شد به دست توانمند رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در عملیات بزرگ بیت المقدس فتح شد و به تعبیر رهبر کبیر انقلاب، خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 
فرمانده تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع نزاجا در ادامه گفت: در سالروز آزادی خرمشهر از امیر سرلشکر حسن هداوند میرزایی یاد می‌کنم که یک روز قبل از آزادسازی خرمشهر و پس از مجروحیت به اسارت بعثی‌ها درآمده و پس از 8 سال اسارت زیر شکنجه‌های سنگین به شهادت رسید و بعد از 12 سال پیکر ایشان بصورت سالم به میهن اسلامی بازگشت. ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و هر چه داریم از خون پربرکت شهداست و خداوند انشاالله توفیق دهد که بتوانیم پیروان راستین شهدا باشیم و طوری به وظایف و مسئولیت هایمان عمل کنیم که شرمنده شهدا نشویم.


 
سرهنگ دلاور ادامه داد: عملیات بیت المقدس بزرگترین عملیات در طول هشت سال دفاع مقدس بود و با وحدت فرماندهی شکل گرفته در قرارگاه کربلا و طی دوران فرماندهی شهید صیاد شیرازی، این عملیات با این وسعت و قدرت را به نتیجه رساند و معادلات جنگ و منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران بازگرداند.

وی در مورد ویژگی‌های منحصربفرد تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع ارتش، اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در منطقه هست و تغییر نوع تهدیدات، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز تغییراتی در ماهیت و ساختار سازمانی خود بخصوص در نیروی زمینی محور انجام داد و تیپ‌های مخصوص واکنش سریع یکی از این تغییرات مهم هستند و تیپ 25 نیروی مخصوص هم این توفیق را داشت که یکی از یگان‌های عملیاتی قرارگاه منطقه شمالغرب ارتش باشد و تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع تبریز با توجه به آموزش‌های خاص و توانمندی‌های ویژه خود آماده اجرای هر دستور و عملیاتی در نقاظ مختلف است.


 
این فرمانده ارشد ارتش گفت: از جمله ویژگی‌های مهم تیپ 25 نیروی مخصوص واکنش سریع، قابلیت انجام ماموریت‌های ویژه در تمام شرایط آب و هوایی، سرعت عمل در صحنه عملیات بوده و چابکی، چالاکی، قابلیت نفوذ به عقبه دشمن از توانمندی‌های خاص نیروی مخصوص واکنش سریع است.

سرهنگ دلاور در پایان ارتش را فدایی ملت و سرباز ولایت دانست و افزود: ما از حضور و خدمت در پیشگاه مردم عزیز تبریز و آذربایجان بسیار خرسندیم و به آن افتخار می‌کنیم. از حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حمایت‌های ایشان از تیپ 25 نیروی مخصوص که فرمودند تیپ 25 ارتش برای آذربایجان امنیت‌آور و اعتمادآور است تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
عملیات بیت المقدس معادلات جنگ و منطقه را به نفع جمهوری اسلامی ایران بازگرداند/ مدیون خون پاک شهدا هستیم نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار