رئیس امور عشایر شهرستان اهر بر پایش عشایر تاکید کرد:

پایش و رصد عشایر ساکن در قشلاقات و ییلاقات

1401/03/05 - 12:19 - کد خبر: 63810 نسخه چاپی

نصر: رئیس امور عشایر شهرستان اهر اعلام کرد: به منظور توزیع عادلانه نهاده های دامی و آرد سهمیه ای و جلوگیری از هر گونه مشکلات مربوطه، پایش و رصد عشایر ساکن در قشلاقات و ییلاقات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش نصر، محمدکاظم صادق زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر با تاکید بر ضرورت حل برخی از مشکلات جامعه عشایری از جمله تامین نهاده های دامی، تامین منابع آبی دائم و ایل راهها گفت: سعی می کنیم با تامین اعتبارات لازم به ۶ قشلاق فاقد آب شرب شهرستان اهر، آبرسانی دایم و پایدار را انجام دهیم.
وی با ارایه گزارشی از عملکرد یک ساله امور عشایر به تشریح مشکلات جامعه عشایری از جمله عدم آنتن دهی تلفن همراه و مشکل جذب تسهیلات بانکی بدلیل مشکلات ضمانت بانکی، مشکلات ناشی از معارض در بحث اجرای پروژه ها و اختلاف روستائیان با عشایر در حین و بعد کوچ پرداخت.
صادق زاده از مدیران ادارات و ارگان های درگیر در امر کوچ عشایر خواست تمام توان خود را به کار گیرند تا کوچ عشایر در زمان مقرر و با کمترین چالش انجام شود.
به گزارش ایرنا، جمعیت عشایری آذربایجان شرقی در دوره ییلاقی ۱۳ هزار و ۲۹۵ خانوار بالغ بر ۷۰ هزار و ۵۷۷ نفر و در دوره قشلاقی ۸ هزار و ۹۷ خانوار با ۴۳ هزار و ۸۵۷ نفر است که در قالب ۲ ایل قره داغ و شاهسون و ۹ طایفه مستقل در دوره ییلاقی و ۷ طایفه مستقل در دوره قشلاقی شکل گرفته اند.
از جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی، ۲ درصد را عشایر تشکیل می دهند که حدود ۲۰ درصد جمعیت دام سبک استان را در اختیار داشته و نقش چشمگیری در تولید محصولات دامی و لبنی بر عهده دارند.
عشایر آذربایجان شرقی سالانه حدود ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۵ هزار تن شیر و  ۲ تن پشم تولید می کنند.
انتهای پیام/
پایش و رصد عشایر ساکن در قشلاقات و ییلاقات خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار