فرمانده کل ارتش؛

ارتش آمادگی دارد در شرایط بحرانی به وزارت ارتباطات کمک کند

1401/03/05 - 11:41 - کد خبر: 63806 نسخه چاپی

نصر: سرلشکر موسوی گفت: ارتش در بسیاری از حوزه‌های مرتبط، آماده همکاری و هم افزایی با وزارت ارتباطات است.

به گزارش نصر، فرمانده کل ارتش در آیین امضای تفاهم نامه جامع همکاری‌های مشترک مابین ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در عرصه مردم‌یاری ارتش اولین سازمان است و به فرموده رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا قبل از ستاد بحران در محل بحران حاضر می‌شود و این آمادگی را داریم تا در شرایط بحرانی و روز‌های اولیه وقوع حوادث با توجه به تخصص و توانمندی در حوزه‌های ارتباطی به وزارت ارتباطات کمک کنیم.
عیسی زارع پور وزیر ارتباطات نیز بابیان اینکه تجربیات خیلی خوبی در حوزه بومی‌سازی تجهیزات در نیرو‌های مسلح وجود دارد گفت: پیشرفت‌های ارتش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحسین برانگیز است بنابراین، حتماً می‌توان از این تجربیات همکاران در ارتش جمهوری اسلامی درزمینهٔ بومی‌سازی تجهیزات و نیازمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بهره برد.
در ادامه مراسم که فرماندهان نیرو‌های چهارگانه ارتش و تعدادی از معاونان ارتش و مدیران ارشد وزارت ارتباطات حضور داشتند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاورد‌های حوزه فاوای ارتش بازدید کرد.
گفتنی است، فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) هسته اصلی مفاهیم جنگ­ های نوین را تشکیل می­ دهد.
فاوا سبب ایجاد تحولات اساسی در جنگ­ ها شده و نیروهای مسلح می­ توانند با اتکا به آن، در جنگ­ های آینده به برتری اطلاعاتی رسیده و قابلیت­ های جدیدی در حوزه­ های متنوع فاوا ازجمله قابلیت عملیات چندبُعدی را کسب نمایند.
امیر سرتیپ دوم شاکری معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش در بازدید از مرکز فرماندهی و کنترل ستاد مرزبانی در این باره گفته بود هم افزایی، برقراری تبادلات و تعاملات موجب انتقال تجربیات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود.
انتهای پیام/
ارتش آمادگی دارد در شرایط بحرانی به وزارت ارتباطات کمک کند باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار