زمان آلودگی هوا چگونه از سلامتی خود محافظت کنیم؟

1401/03/04 - 14:05 - کد خبر: 63736 نسخه چاپی

نصر: مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم گفت: در زمان وقوع آلودگی هوا تردد خودروهای شخصی ترجیحا کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو هم، علاوه بر استفاده از ماسک، افراد باید شیشه‌ها را بالا نگه دارند.

به گزارش نصر، محمدرضا رفعتی در گفت‌وگویی با اشاره به آلودگی هوا و نحوه رفتار درست در این شرایط، اظهار کرد: ترجیح ما این است که افراد حساس که شامل افراد سالمند، مادران باردار، کودکان، افراد با سابقه بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی است، در زمان آلودگی هوا از منزل خود خارج نشوند و درب و پنجره، منزل و محل کار خود را نیز بسته نگه‌ دارند.
وی افزود: ورزشکاران نیز نباید در فضای باز ورزش کنند و کوهنوردان در زمان آلودگی از کوهنوردی اجتناب کنند. همچنین در زمان آلودگی هوا حضور در پارک‌ها و پیاده‌روی نیز نباید صورت گیرد.
این مسئول با بیان اینکه در زمان وقوع آلودگی هوا، تردد خودروهای شخصی ترجیحاً باید کاهش یافته و در صورت استفاده از خودرو نیز علاوه بر استفاده از ماسک، افراد باید شیشه‌ها را بالا نگه دارند، تصریح کرد: همچنین رانندگان به دلیل کاهش دید باید با سرعت کمتری رانندگی ‌کنند. افرادی هم که به واسطه شغل خود بیشتر در معرض گرد و غبار هستند، همانند پلیس راهور، حتماً باید از وسایل حفاطت فردی به ویژه ماسک با ویژگی‌های مربوطه استفاده کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان طارم با بیان اینکه در زمان آلودگی هوا افراد از مصرف سیگار و قلیان خودداری کنند، عنوان کرد: در زمان وقوع آلودگی هوا از انجام هرگونه فعالیتی که باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود همانند آتش زدن باید خودداری شود. همچنین از روباز قرار دادن مواد غذایی نیز باید خودداری شده و ظروف باید به صورت درپوشیده یا وارونه قرار گیرد و فروشندگان مواد غذایی نیز از فروش مواد به صورت فله‌ای خودداری کنند و تا حد امکان روی مواد غذایی را بپوشانند.
وی با بیان اینکه در زمان وقوع آلودگی هوا مصرف شیر، ماست کم‌چرب، میوه، سبزیجات تازه و به ویژه مایعات برای دفع سموم توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد در این شرایط در صورت مواجهه با تنگی نفس یا نارحتی قلبی و عروقی سریعاً به نزدیک‌ترین مراکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.
انتهای پیام/
زمان آلودگی هوا چگونه از سلامتی خود محافظت کنیم؟ خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار