خبر/

درخشش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیست‌وسومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

1401/03/04 - 12:55 - کد خبر: 63719 نسخه چاپی

نصر: مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و دبیر پانزدهمین جشنواره شهید مطهری به تشریح دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیست‌وسومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی و پانزدهمین جشنواره شهید مطهری پرداخت.

به گزارش نصر، سعیده غفاری فر مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریزاظهار کرد: امسال پیش از برگزاری همایش کشوری که از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت ماه با مشارکت آموزشگران و صاحب نظران ملی و بین المللی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، طی همایشی دو روزه در ۲۴ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه به منظور بزرگداشت روز معلم، تقدیر از جایگاه والای معلمی و قدردانی از فعالان آموزش پزشکی دانشگاه و همچنین ایده‌های نوآورانه دانشجویان دور هم جمع شدیم تا ضمن تقدیر از تلاشهای همکاران در سال گذشته، رئوس برنامه‌های خود را برای ارتقاء کیفیت آموزش در دانشگاه با هم مرور کنیم تا در  سال جدید به وظایف خود در راستای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و جامعه بیش از پیش جامه عمل بپوشانیم.
وی ادامه داد: در جشنواره دانشگاهی ۲۴ اردیبهشت‌ماه، جهت قدردانی از تلاش‌های ارزشمند همکاران در راستای ارتقاء کیفیت آموزش، از فرایندهای برتر آموزشی دانشگاه، اساتید، دانشیاران، استادیاران و مربیان پرتلاش و دفاتر توسعه آموزش نمونه دانشگاه، اساتید مشاور نمونه دانشگاه بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، قدردانی شد.
غفاری فر یادآور شد: محتواهای آموزشی منتخب دانشکده‌ها که در دوران شیوع ویروس کرونا تولید شده و به مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه  ارسال شده بودند، گردآوری و پس از طی مراحل داوری از پنج محتوای آموزشی منتخب و نمونه تقدیر شد.
وی همچنین گفت: در جشنواره ۲۴ اردیبهشت ماه از ۹ فرآیند آموزشی در شش حیطه مهم آموزشی تقدیر کردیم که سه مورد از این فرایندها در جشنواره کشوری نیز رتبه آوردند و در کل سهم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کسب رتبه‌های برتر در کشور بسیار قابل چشمگیر و قابل توجه بود.
وی اضافه کرد: مایه افتخار ما است که مقام محترم وزارت از مجری فرایند دانشگاه علوم پزشکی تبریز که رتبه اول کشوری را احراز کرده بودند، دعوت به همکاری در معاونت آموزشی وزارتخانه کردند تا این فرایند که قبلا در شمالغرب کشور انجام شده بود در کل کشور عملیاتی شود.  
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: ۲۶ اردیبهشت ماه نیز به صورت مجزا در خدمت  دانشجویان خلاق و نوآور دانشگاه بودیم که برای این بخش از جشنواره از دانشجویانی که دغدغه‌ی ارتقاء کیفیت آموزش داشتند، درخواست کرده بودیم ایده‌های خود برای حل مشکلات آموزشی را در قالب  ایده‌های نوآورانه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. وی ادامه داد: ۵۱ ایده به دست ما رسید که پس از طی مراحل داوری از ۱۵ ایده منتخب در حضور معاونین دانشگاه‌ و روسای محترم دانشکده ها قدردانی بعمل آمد.
وی یادآور شد: در همایش کشوری در قالب یک پنل تجارب آموزشی کلان منطقه دو در دوران کرونا را با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، اردبیل، سراب، خلخال، خوی و ارومیه ارائه دادیم.
مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به سایر مصادیق مشارکت اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه در برگزاری همایش کشوری اشاره کرد و گفت: حضور فعال در کمیته علمی همایش کشوری، مشارکت درپنل سخنرانی‌های کلیدی با مشارکت صاحب نظران داخل و خارج کشور، برگزاری صبحانه کاری، مشارکت در داوری فرایندها و ایده‌های نوآورانه کشوری، ارائه تجارب آموزشی در قالب چهار سخنرانی کوتاه و چهار پوستر، به اشتراک گذاشتن نتایج دو پایان نامه آموزش پزشکی، شرکت نماینده کمیته دانشجویی توسعه آموزش در جلسه‌ی  هم اندیشی با معاون آموزشی وزیر، شرکت فعال و افتخار آمیز دانشگاه غرفه شبیه سازان آموزشی و کسب رتبه برتر و اول غرفه مجازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین غرفه‌های دانشگاهها و دانشکده‌های آموزش علوم پزشکی کشور از جمله افتخارات دانشگاه بود.
 وی در پایان یادآور شد: از تمامی همکاران و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در ارتقاء کیفیت آموزش نقش داشتند، تشکر می‌کنیم و امیدواریم سال آینده با افتخارات بیشتری در همایش حضور داشته باشیم.
انتهای پیام/
درخشش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بیست‌وسومین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار