نمایشنامه نویس برجسته کشور:

یکی از وظایف تئاتر نقد توسعه است/ مسئولان میزان صبر و تحمل شان را افزایش دهند

1398/08/22 - 10:50 - کد خبر: 6369 نسخه چاپی

نصر: ، یکی از داوران بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین المللی تئاتر الف گفت: یکی از وظایف تئاتر نقد توسعه است.

به گزارش نصر، امیرمحمد یاراحمدی در آئین رونمایی از پوسترهای جشنواره بین‌اللملی تئاتر الف که به میزبانی مرکز همایش های دیپلماتیک اکو در تهران برگزار شد؛  سخنرانی خود را به تقابل دولت و هنرمند اختصاص داد و ابراز داشت جای خالی رویکردهایی با حضور بخش خصوصی در جریان تولید تئاتر احساس می‌شده است.

وی افزود: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها دچار اختلالاتی هستیم؛ ولی این دوران گذار است. این حرکتی برای توسعه آینده است. یکی از وظایف تئاتر نقد توسعه است. توسعه در خود ناکارامدی‌هایی دارد و نقد آن می‌تواند با انتقال دانش‌ها مشکلات توسعه را آشکار کنند. با چنین نگاهی دولت در مقام مجری توسعه آیا می‌تواند نقد را بربتابد؟ مشکلات عدیده تئاتر امروز همین است که دولت مجری توسعه و تئانر نقاد آن و این ایجاد مشکل می‌کند و تئاتر را متهم به سیاه‌نمایی می‌کند.

وی خطاب به مسئولان دولتی خواستار افزایش میزان صبر و تحمل مسئولان شد و افزود: این مشکل تئاتر نیست که به نقد عملکرد می پردازد بلکه وظیفه آن است. دریغ کردن این امکان از بین بردن یکی از جاذبه‌های تئاتر است. پس بهتر است دولت حوزه توسعه را به بخش خصوصی دهد.

یاراحمدی در ادامه گفتارش اظهار داشت: ما نتوانستیم دولت را توجیه کنیم که تئاتر را به عنوان نقاد توسعه بپذیرد.

این گزارش می افزاید، دومین دوره این جشنواره از 9 لغایت 14 آذرماه در شهر تبریز برگزار می‌شود. جشنواره تئاتر الف اولین جشنواره بین‌المللی خصوصی تئاتر ایران است. این جشنواره توسط مؤسسه بین‌المللی الف برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی و بخش جنبی برگزار می‌شود.

روﯾﮑﺮدﻫﺎ و محورهای این دوره با توجه به موضوعیت صلح جهانی حول نقش صلح در زندگی اجتماعی و تصویرسازی آن در آثار نمایشی خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/

یکی از وظایف تئاتر نقد توسعه است/ مسئولان میزان صبر و تحمل شان را افزایش دهند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار