فرمانده قرارگاه شمالغرب ارتش در نشست با رسانه‌ها تاکید کرد؛

موفقیت عملیات آزادسازی خرمشهر نتیجه انسجام ملی بود/ در عالی‌ترین سطح بازدارندگی نظامی قرار داریم

1401/03/03 - 15:28 - کد خبر: 63651 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی ارتش به افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور در این سطح نبوده است و دشمنان علی رغم میل باطنی، هیچ گاه به تجاوز نظامی علیه ایران نتوانسته‌اند فکر کنند.

به گزارش خبرنگار نصر، امیر سرتیپ علی حاجیلو در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در نشست با خبرنگاران، عملیات بیت المقدس را جزو بزرگترین و موفق‌ترین عملیات نظامی تاریخ جنگ‌های نوین دانست و افزود: دشمن تصور می‌کرد ارتش ایران پس از انقلاب دچار از هم گسیختگی شده و توان خود را از دست داده است و لذا با تحمیل جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران به دنبال دستیابی به خیال پردازی‌های خود بود، اما نیروی هوایی ارتش با انجام عملیات تاریخی کمان 99 و انهدام زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی دشمن در همان روز آغاز جنگ به آنها فهماند که دچار خیالات شده‌اند.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب و در جنگ تحمیلی به رسالت تاریخی خود در صیانت و حفاظت از انقلاب ملت ایران و پاسداری از حدود و ثغور مرزهای کشور عمل کرد.

امیر حاجیلو به رشادت‌های امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در طول جنگ و فرماندهی نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و گفت: شهید صیاد شیرازی در هنگام انتصاب به فرماندهی نیروی زمینی ارتش تنها 14 سال خدمت بود، اما در طول دوران فرماندهی خود نبوغ و استعداد خود را نشان داد و صفحه جنگ را تغییر داد و با اجرای عملیات‌های بسیار موفقی از جمله فتح المبین، طریق القدس و بیت المقدس موقعیت ایران را از اجرای عملیات‌های پدافندی به آفندی تغییر داد.


 
وی ادامه داد: دشمنان به هر نحوی تلاش کردند عملیات بیت المقدس اجرا نشود، اما با تدابیر رهبر کبیر انقلاب و فرماندهان جنگ این عملیات با یک انسجام ملی بین ملت، دولت و نیروهای مسلح با موفقیت در تاریخ ثبت شد.

فرمانده ارشد آجا در شمال غرب کشور اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر یک عملیات تاریخی و سنگین بود و این طور نبود که با ورود خیل نیروی‌های ما دشمن پا به فرار گذاشته باشد، بلکه یک نبرد تانک به تانک و نفر به نفر در خرمشهر جریان یافت تا عملیات بیت المقدس به یکی از عملیات‌های نظامی بزرگ تاریخ تبدیل شود.

امیر سرتیپ حاجیلو گفت: عملیات بیت المقدس با اهداف انهدام ماشین جنگی دشمن، بازگرداندن دشمن به نقاط مرزی بین‌المللی و پشیمان کردن دشمن از تجاوز نظامی به جمهوری اسلامی ایران بود و دشمنان طوری در خرمشهر شکست خوردند که مجبور شدند در رسانه‌ها به این شکست بزرگ اعتراف کنند.


 
وی در ادامه به برخی شائبه‌ها درباره عدم پایان جنگ پس از فتح خرمشهر نیز اشاره کرد و افزود: عده‌ای می‌گویند چرا پس از آزادسازی خرمشهر جنگ پایان نیافت، علت این است که سازمان ملل هیچ بیانیه رسمی در آن برهه برای آتش بس صادر نکرده و متجاوز را مشخص نکرد و بخش‌هایی از استان کرمانشاه هنوز در اشغال دشمن بود و پایان جنگ در آن برهه به زیان منافع ملی و تمامیت ارضی کشور بود.
 
فرمانده قرارگاه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن در هیچ جنگ سختی علیه ملت ایران پیروز نشده است، گفت: آنها هزاران میلیارد دلار هزینه کردند تا جای پایی در عراق و افغانستان داشته باشند، اما در نهایت پا به فرار گذشتند و بدانید به زودی مجبور به ترک منطقه خواهند شد.

امیر سرتیپ حاجیلو در ادامه بیان کرد: دشمن زخم خورده به این راحتی عقب نشینی نمی‌کند و در حوزه جنگ شناختی که توسعه یافته عملیات روانی و اطلاعاتی است، سرمایه گذاری و تلاش می‌کند. آنها می‌خواهند شکست‌های خود را با جنگ شناختی جبران کنند.


 
وی در پایان به افزایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح کشورمان اشاره کرد و گفت: قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران در هیچ دوره‌ای از تاریخ کشور در این سطح نبوده است و دشمنان علی رغم میل باطنی، هیچ گاه به تجاوز نظامی علیه ایران نتوانسته‌اند فکر کنند.

فرمانده ارشد ارتش در شمالغرب کشور تاکید کرد: مردم بدانند سربازان آنها در ارتش و دیگر نیروهای مسلح در بهترین وضعیت آمادگی و بازدارندگی نظامی قرار گرفته‌اند و دشمن حتی جرات تفکر درباره تجاوز به حدود و ثغور ملت ایران را نیز به خود نمی‌دهد.

انتهای پیام/
موفقیت عملیات آزادسازی خرمشهر نتیجه انسجام ملی بود/ در عالی‌ترین سطح بازدارندگی نظامی قرار داریم محمد سهرابی

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   محمد صادق جلیل زاده   11 ماه پیش  

امیران ارتش به خصوص جناب امیر سرتیپ حاجلیلو ازافتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران وآذربایجان هستندوما همواره به این عزیزان می بالیم واحساس سربلندی می کنیم.
پژوهشیار