خبر/

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بناب و دانشگاه های ترکیه

1401/03/03 - 15:12 - کد خبر: 63650 نسخه چاپی

نصر: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بناب با دانشگاه‌های آتاتورک و ارزروم تکنیک ترکیه امضا شد.

به گزارش نصر، اومر چوماکلی رئیس دانشگاه آتاتورک ترکیه در مراسم امضای تفاهم نامه در بناب با اشاره به سیاست ارتباطات خارجی و ارتقای چشم انداز  آموزش عالی ،دو کشور ایران و ترکیه را پیشرو در توسعه روابط بین الملل دانشگاه‌ها خواند و گفت: دانشگاه بناب از شرایط لازم برای معرفی توانمندی‌های خود در سطح بین المللی و ایجاد ارتباط و همکاری میان اساتید و دانشجویان برخوردار است.
بر اساس این تفاهم نامه زمینه تبادل استاد و دانشجو جهت همکاری‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی و از همه مهمتر اختراعات و اکتشافات فراهم شد.
همچنین صدور گواهی مشترک فارغ التحصیلان دانشجویان بنابی و ترکیه‌ای و زمینه همکاری‌های مشترک بین این دانشگاه‌ها فراهم شد.
یک نماینده از سوی هر دو دانشگاه برای کارهای اداری و صدور مدرک گواهی مشترک و مراحل تحصیل دانشجویان انتخاب و اعزام خواهد شد.
وی در ادامه از عضویت دانشگاه‌های ایران و ترکیه در اتحادیه‌های دانشگاه‌های بین المللی منطقه از جمله اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز، آسیای میانه و کارگروه گرجستان خبر داد و گفت: که در یکی از آن‌ها عضو هستیم و در دوتای دیگر فرایند عضوشدن این دو دانشگاه در جریان است.
گفتنی است دانشگاه بناب در جنوب غربی استان آذربایجان شرقی دارای ۲۶۰۰ دانشجو در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی می‌باشد.
انتهای پیام/
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه بناب و دانشگاه های ترکیه باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار