شهردار تهران:

کار جهادی تنها راه موفقیت مدیریت شهری است

1401/03/03 - 13:33 - کد خبر: 63634 نسخه چاپی

نصر: شهردار تهران گفت: کار جهادی تنها راه موفقیت در مدیریت شهری است و باید در این خصوص راه شهدایی همچون شهید باکری را ادامه دهیم.

به گزارش نصر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در اختتامیه همایش ملی جلوه‌های جهادی شهیدان مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی در مدیریت شهری در تبریز گفت: خرمشهر نماد افتخار و عظمت دفاع مقدس است و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد. وقتی نگاه خدایی در مدیریت و زندگی ما نگاه اصلی قرار بگیرد همه چیز برای ما گشایش پیدا می‌کند و این نگاه در دفاع مقدس تجلی یافت.
وی ابراز داشت: باید چشم‌ها را شست و از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کرد در افق انقلاب باید در مسیر درست قدم برداریم. شهید مهدی باکری و شهید سلیمانی دو اسوه و دو قله بزرگ هستند که باید به آن سمت سو برویم.
زاکانی سپس گفت: باید قدر دان شهدا باشیم و برای آنان گریه و زاری کنیم و این بخاطر رشد خودمان می‌باشد و زمانه را باید با شهدا بشناسیم. شهیدان را الگوی خودمان قرار بدهیم در حالی که شهدا قهرمانان می‌باشند و جوانان باید شهدا را الگوی خودشان قرار بدهند و شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند.
شهردار تهران ادامه داد: اولین درسی که از شهیدان باکری و سلیمانی می‌گیریم بنده شدن می‌باشد که در عمل خیلی سخت می‌باشد. باید همگی به خدا بندگی کنیم و خدا غافل از این نیست که چه کاری انجام می‌دهیم راه مشخص است و عالم همه محضر اوست، شهید باکری اسوه درک را در زندگی خود تجلی داد.
وی با بیان اینکه شهیدان تابع ولی و امام شأن بودند، یک مدیر نیز باید تابع بوده و درک درستی از ایده‌ها داشته باشد، گفت: شهدا خادم و نوکر مردم بودند و کسانی پیشتاز بودند، شهید باکری در ۹ ماه شهردار بودنش شهرداری را متحول می‌کند و فروتنی می‌کرد. در مقابل مردم فروتنی کردن، کار بسیار بزرگی می‌باشد و مردم سالاری دینی باید یک اصل پذیرفته شود.
زاکانی افزود: شهدا نسبت به مردم خاکسار بودند و نسبت به دوستان خودشان را کوچک می‌دیدند و نسبت به دشمنان سر سخت بودند. وقتی در مشکلی قرار می‌گرفتند از خدا کمک می‌گرفتند و نگاه تبعیض آمیزی نداشتند شهدای ما امانت دار بودند و مقاومت کردند. وقتی مرور می‌کنیم می‌بینیم این دو شهید چقدر به همدیگر شباهت دارند و خود را بدهکار می‌دانستند و در همه خطرات بودند.
وی گفت: وقتی حمید شهید می‌شوند، شهید باکری بین برادر خود و دیگر شهیدان فرق نمی‌گذارد، ایمان را سر لوحه زندگی خود قرار دادن موفقیت در همه کارها می‌باشد. تدبیر، فکر، اندیشه و سر لوحه عمل و داشتن برنامه و دقت ویژگی‌های این دو شهید بودند.
زاکانی ادامه داد: امروز در مدیریت شهری از مشکلات رنج می بریم و هیچ راهی نداریم جز اینکه مدیرت جهادی داشته باشیم و به مردم خدمت کنیم و گره از زندگی مردم بگشاییم.
انتهای پیام/
کار جهادی تنها راه موفقیت مدیریت شهری است خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار