نخستین بانوی تبریزی صعودکننده به قله «ماناسلو» در هیمالیا؛

صعود یک زن از تبریز به قله «ماناسلو» غیرقابل باور بود

1398/08/22 - 10:26 - کد خبر: 6362 نسخه چاپی

نصر: نخستین بانوی تبریزی صعود کننده به قله «ماناسلو» در هیمالیا با بیان اینکه صعود یک زن به قله «ماناسلو» غیرقابل باور بود و خیلی‌ها معتقد بودند من حتی نمی‎توانم به کمپ چهار هم صعود کنم، گفت: صعود به این قله طی 45 روز، سختی‎ها و خطرات جانی خودش را داشت و من با تمام توان و با وجود تمام سختی‌ها تلاش می‌کردم تا صعود کنم.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، زهرا نعمتی در گفت‌وگویی با بیان اینکه کوهنوردی را از سال 90 شروع کرده‌ام، گفت: مدرک مربیگری‌ام را سال 96 اخذ کردم و 9 بار هم گروه†هایی را به سرپرستی خودم و به طور مستقل به رشته کوه‌های آرارات برده‌ام.

وی افزود: صعود به این قله طی 45 روز، سختی†ها و خطرات جانی خودش را داشت و من با تمام توان و با وجود تمام سختی‌ها تلاش می‌کردم تا صعود کنم.

وی ادامه داد: سه نوبت نیز با تیمی به کوه کازبک از رشته†های گرجستان عزیمت کرده‌ایم. در سال 95 برای صعود به ارتفاع هفت هزار متری تلاش کردم، اما صعود به علت بدی هوا میسر نشد و از آن روز به بعد مدام به صعود به قله‌ای هشت هزار متری فکر می‌کردم.

وی بیان کرد: سال گذشته تصمیم به صعود به قله هشت هزار متری گرفتم و تمرین‌هایی را به منظور تقویت آمادگی جسمانی انجام دادم. هر چند کوهنوردی را از سال 90 شروع کردم، اما ورزش‌های دیگری را مانند بدمینتون و بدنسازی را هم از قبل انجام می†دادم.

نعمتی با اشاره به اینکه هیچ اسپانسری برای صعود به این قله هشت هزار متری از شهر و استان خودم پیدا نکردم، بیان کرد: با معرفی ماهنامه کوهنوردان، یک رستوران دار از شهرستان ساری حمایت مالی را به عنوان اسپانسر من، بر عهده گرفت و مقدمات صعودم فراهم شد و لحظات آخری که عازم بودم یک فروشگاه لوازم ورزشی، سه مورد از تجهیزات لازم را برایم تامین کرد.

نعمتی خاطرنشان کرد: پنجم مهر ماه، روی قله بودم و بیستم مهر ماه سال جاری نیز به تبریز بازگشتم.

این بانوی کوهنورد در ادامه از عدم توجه مسئولان امر به موفقیت او انتقاد کرده بود که چندی پیش در شورای شهر تبریز مورد تجلیل قرار گرفت.

زهرا نعمتی متولد 1358 و نخستین بانوی تبریزی است که موفق به فتح قله «ماناسلو» در رشته کوه‌های هیمالیا شده، تصاویر صعود او به یکی از مرتفع†ترین قله‌های جهان، چند ماهی است که به یکی از سوژه‌های داغ رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی استان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

صعود یک زن از تبریز به قله «ماناسلو» غیرقابل باور بود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار