مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز در گفت و گو با نصر مطرح کرد:

شهرداری نیازمند سامانه جامع اطلاعات است/ «شفافیت» در گرو هوشمندسازی مدیریت شهری

1401/03/03 - 13:58 - کد خبر: 63573 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز، با اشاره به عدم تکمیل بخشی از داده های سامانه، افزود: دسترسی به اطلاعات کامل ارگان های زیر مجموعه شهرداری، در گرو همکاری بین سازمانی و تبدیل سیستم دستی و دفتری به سامانه جامع است.

به گزارش نصر، محمدرضا کاظمی مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تبریز در گفتگو با خبرنگار نصر، در خصوص راه اندازی دیگر فازهای "سامانه شفافیت" و تکمیل داده های این وب سایت، گفت: تفاوت و مزیت سامانه نسبت به پورتالی که قبلا راه اندازی شده بود در این است که، سامانه قابلیت رجوع به منابع مختلف و دریافت اطلاعات را دارد و برخلاف پرتال دخالت منابع انسانی در آن ممکن نیست.

وی با اشاره به عدم تکمیل داده های سامانه به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کامل ارگان های زیر مجموعه شهرداری، افزود: مسئله ای که وجود دارد این است که برای تکمیل داده های سامانه باید منابع اطلاعاتی لازم در دسترس پشتیبانی سایت قرار گیرد و ارگان های زیر مجموعه شهرداری، زیرساخت مورد نظر را داشته باشند‌.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از ارگان ها اطلاعات را همچنان به صورت دستی و دفتری ثبت می کنند و سامانه جامعی برای دسترسی به اطلاعات آنها و وارد کردن به سامانه وجود ندارد.

مدیر عامل سازمان فاوای شهرداری تبربز اضافه کرد: برای مثال در حوزه حمل و نقل فعلا اطلاعات جامع و مستنداتی نداریم که در سامانه قرار گیرد به همین دلیل هنگام رجوع به سایت برخی بخش ها هنوز فعال نیست.

وی با بیان اینکه قطعا مطالبه گری و انتقادات شهروندان در خصوص "سامانه شفافیت"، چراغ راه ما نیز خواهد بود تا برای ارائه هرچه بهتر و صریح تر اطلاعات تلاش کنیم، گفت: در این صورت، معاونت ها و مدیران کل ارگان های زیر مجموعه شهرداری نیز بر خود وظیفه می دانند که سریع تر اطلاعات را در اختیار ما قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه چند تجهیزات چند ارگان در راستای راه اندازی یک سامانه جامع تامین شده است، افزود: همکاری بین سازمانی قطعا به تسریع این جریان کمک خواهد کرد.

کاظمی از راه اندازی سامانه مصوبات شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز خبر داد و افزود: تمام مصوبات شورای اسلامی از ابتدا تا آخرین جلسه برگزار شده قابل رویت و جسجو خواهد بود.

وی خاطرنشان شد: سامانه مصوبات، بزرگترین سامانه شورا در جهت شفافیت بیشتر خواهد بود و در دست تهیه است.

انتهای پیام/
شهرداری نیازمند سامانه جامع اطلاعات است/ «شفافیت» در گرو هوشمندسازی مدیریت شهری گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار