رئیس جامعه معلولین استان:

۱۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی را معلولین تشکیل می‌دهند

1401/03/02 - 16:40 - کد خبر: 63559 نسخه چاپی

نصر: رئیس جامعه معلولین آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان معلول هستند که شامل بیش از ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار نفر می‌شود.

به گزارش نصر، حسن صفری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: جامعه معلولین استان قدیمی‌ترین تشکل جامعه معلولین کشور است که پیش از تأسیس انقلاب اسلامی تشکیل شده است اما متاسفانه در آذربایجان شرقی چندان به جامعه‌ی معلولین رسیدگی نمی‌شود.
وی ادامه داد: هدف اصلی ما، دفاع از حقوق معلولین است، متاسفانه آمار معلولین بسیار بالا است و ۱۵ درصد جمعیت استان معلول هستند که بیش از ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار نفر را در برمی‌گیرد.
وی افزود: مسئولین چندان توجهی به ما ندارند، زمان انتخابات که می‌شود، کلیه‌ی کاندیدها از ما حمایت می‌کنند اما بعد آن اصلاً توجهی ندارند. 
صفری خاطرنشان کرد: هیچ یک از نیازهای ما تامین نمی‌شود و تنها بهانه‌ی مسئولین نیز وجود تحریم‌ها است اما بودجه‌ای باید برای ما اختصاص یابد که اگر هم اختصاص یافته‌ است، مسئولین سهل انگاری می‌کنند.
وی یادآور شد: معلولین ما توانمند بوده اما بسیاری از آنها بیکار هستند، امکانات شهری برای آنها بسیار کم است حتماً باید در شهرداری مشاور معلولین هم وجود داشته باشد که البته باید فردی باشد که بتواند آنها را درک کند، حتی شهرداران مناطق نیز باید مشاور ویژه داشته باشند.
رئیس جامعه معلولین استان گفت: امکانات ورزشی شهر برای معلولین مناسب نیست، ما زندانیان بدون جرم هستیم که بستر امکانات شهری برای ما فراهم نشده است، از لحاظ معیشتی هم صفر هستیم، همچنین مناسب سازی فرهنگی هم انجام نشده است و همه با احساس ترحم به ما نگاه می‌کنند.
وی ادامه داد: معلولین به تفریح و گردش هم نیاز دارند؛ بنابراین از خیرین می‌خواهیم کمک کرده و از ما حمایت کنند تا ما هم بتوانیم به سفر و تفریح برویم.
وی در پایان در رابطه با همکاری با بنیاد جانبازان، اظهار کرد: ستاد مناسب سازی استان را داریم که جلسات مکرری تشکیل می‌دهد و در این جلسات با بنیاد شهید و امور ایثارگران دیدار می‌کنیم اما در جامعه معلولین استان، جانباز و معلول جدا نمی‌شوند البته امکانات جانبازان و معلولین در کشور جدا شده است اما برای ما یکسان هستند و آنها را از هم جدا نکرده‌ایم.
انتهای پیام/
۱۵ درصد جمعیت آذربایجان شرقی را معلولین تشکیل می‌دهند خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار