استاندار آذربایجان شرقی:

رهبر معظم انقلاب با گفتمان‌سازی استکبار را به عقب می‌رانند

1401/03/01 - 20:52 - کد خبر: 63476 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: رهبر معظم انقلاب طی سال‌های اخیر با گفتمان‌سازی به تنهایی جبهه استکبار را وادار به عقب نشینی کرده‌اند.

به گزارش نصر، عابدین خرم روز یکشنبه در نشست جهاد تبیین ویژه روحانیت شاخص تبریز، با اشاره به اینکه منبر و خطبه‌های علما یکی از مورد وثوق ترین عوامل تعیین کننده در جامعه بوده که همچنان باقی و جاری است، افزود: علما و روحانیون ارتباط خوبی با مردم ایجاد کرده‌اند و در استان حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در این خصوص الگویی در کشور محسوب می‌ شوند که باید از این ظرفیت در جهت گفتمان سازی و روشنگری رویکردها و برنامه‌های دولت استفاده شود.
وی با تاکید بر اینکه منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حاکی از آن است که ایشان در این سال‌ها برای دهه‌های مختلف گفتمان تولید کرده‌اند، اظهار داشت: بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم عدالت محوری و جلوگیری از تبعیض به رویکرد و هدف اصلی دولت تبدیل شده است که در راستای همین گفتمان می شود آن را تعریف و تفسیر کرد.
خرم با بیان اینکه تولید کلیدواژه‌هایی همچون جهاد تبیین باعث ایجاد تحرک در جامعه شده است، ادامه داد: جهاد تبیین قدم بزرگی مقابل هجمه‌های دشمنان، تحریف و تهاجم فرهنگی است.
وی تحول در حوزه اقتصاد را مطالبه ۱۵ ساله مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: دولت فعلی به دنبال اصلاحات اقتصادی عمیق در کشور است و مردمی سازی یارانه‌ها یکی از این اصلاحات می باشد.
خرم گفت: دولت با اصلاح ساختار بودجه کشور، توجه به ترانزیت و ارتباط با کشورهای همسایه، دیپلماسی منطقه‌ای و بین المللی، توجه به ظرفیت‌های داخلی و معطل نگه نداشتن کشور به مذاکرات به دنبال رونق اقتصادی و بزرگ شدن سفره مردم است.
وی فقرزدایی را  یکی از برنامه‌های اصلی دولت دانست  و گفت: در این راستا اقدام به مردمی سازی یارانه‌های پرداختی کرده است.
سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: روحانیون باید طلایه داران جهاد تبیین باشند.
حجت الاسلام محمود حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب از زمان ریاست جمهوری خودشان موضوع جهاد تبیین را مطرح کرده‌اند ولی از اواخر سال ۱۴۰۰ جهاد تبیین را فریضه فوری و مهم عنوان کردند.
وی با اشاره به اینکه تبیین اسلام ناب محمدی وظیفه اصلی روحانیت است، اظهار داشت: ضعف در تبیین صحیح اسلام باعث بروز شبهات اعتقادی در جامعه و عدم تجلی کامل اسلام ناب در کل دنیا شده است.
انتهای پیام/
رهبر معظم انقلاب با گفتمان‌سازی استکبار را به عقب می‌رانند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار