24 هزار میلیارد تومان ثروت آذربایجان‌شرقی کجا رفت؟

1401/03/01 - 15:59 - کد خبر: 63470 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، گفت: سال گذشته 24 هزار میلیارد تومان ثروت از این استان به صورت خام خارج شده، این در حالی است که از لحاظ ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داریم و اگر زنجیره تولید مس تکمیل شود به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهیم شد.

به گزارش نصر، صابر پرنیان  ظهر امروز در نشست مدیران روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی که به مناسبت بزرگداشت هفته روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی رتبه اول علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری صنعتی را دارد که این موضوع ظرفیت خوبی برای استان است، بنابراین می‌خواهیم از ظرفیت روابط عمومی‌ها استفاده کنیم تا آذربایجان‌شرقی پایتخت اقتصادی کشور شود.
وی با بیان اینکه برای افزایش سرمایه‌گذاری در استان باید اخبار امیدبخش به جامعه تزریق کنیم، گفت: روابط عمومی‌ها با معرفی توانمندی‌های خود با تمام توان کمک کنند تا ظرفیت‌های استان معرفی شود.

آذربایجان‌شرقی باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: باید با کمک جمعی برای ارتقا و تولید ثروت در استان تلاش کنیم، چراکه آذربایجان‌شرقی باید به قطب اول اقتصاد کشور تبدیل شود و این ظرفیت در استان وجود دارد.
پرنیان با تاکید بر این موضوع که صنعت آذربایجانشرقی یک صنعت استخوان‌دار است، افزود: حرکت جدیدی از سوی رسانه‌ها و حوزه‌های روابط عمومی برای توسعه استان آغاز شود.
وی آذربایجان‌شرقی را صنعتی‌ترین استان کشور از لحاظ بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی از سوی بخش خصوصی بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به ظرفیت‌های بی‌شمار استان در حوزه‌های مختلف صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: این استان مرکز ماشین‌سازی است و از لحاظ تولید، صادرات و تکمیل زنجیره فولاد به وسیله بخش خصوصی در رتبه نخست کشوری قرار دارد.
پرنیان با بیان اینکه ۶۰ درصد کفش چرمی کشور در تبریز تولید می‌شود، تاکید کرد: از لحاظ تعداد واحدهای چرم‌سازی در کشور در رتبه اول قرار داریم.
وی اضافه کرد: ۹۰ درصد مراجعه‌کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه‌گذاری است، یعنی این انگیزه و بستر در استان وجود دارد، بنابراین باید این بستر مهیا شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی دروازه ورود به کشورهای اوراسیا است، متذکر شد: بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی با پایه صنعتی در کشور در این استان قرار دارد.
پرنیان گفت: در تولید و صادرات شیشه قطب کشور هستیم و سرمایه‌گذاری عظیمی از حوزه زنجیره تولید شیشه اتفاق افتاده است.
وی گفت: بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با ۱۰ هزار هکتار وسعت در آذربایجان‌شرقی در حال احداث است که بخشی از واحدهای این شهرک در حال استقرار است.

لزوم فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی بخش خصوصی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، گفت: سال گذشته ۲۴ هزار میلیارد تومان ثروت از این استان به صورت خام خارج شده این در حالی است که از لحاظ ذخایر معدنی رتبه نخست کشور را داریم و اگر زنجیره تولید مس تکمیل شود به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهیم شد.
پرنیان با بیان اینکه اولین شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در تبریز قرار گرفته است، تصریح کرد: باید جلوی فرار سرمایه از استان گرفته شود و ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی بخش خصوصی فعال شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی همچنین ادامه داد: واحدهای تولیدی بخش خصوصی باید حمایت شوند تا استان در مسیر توسعه قرار گیرد.
انتهای پیام/
24 هزار میلیارد تومان ثروت آذربایجان‌شرقی کجا رفت؟ خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار