"نصر" رسانه ای به مفهوم واقعی "مردمی"

1398/08/22 - 08:02 - کد خبر: 6342 نسخه چاپی

نصر: یکی از ابزارهایی که در جوامع امروزی رشد و گسترش یافته است رسانه های گوناگون با رویکردهای مختلف است .

یک رسانه برای آغاز فعالیت راهی دشوار را باید طی کند. شناخت مخاطب و اهدافی که در نظر دارد می بایست کاملاً شفاف و روشن و مشخص شود. یعنی استراتژی خود را پیش از آغاز مشخص نماید و در حول محور این استراتژی به تعریف کارکردهای خود بپردازد، سپس آغاز به فعالیت نماید. پس از آغاز نیز باید سختی ها و مشکلات فراوانی را تجربه نماید.
در این راستا آژانس خبری تحلیلی "نصر" به عنوان اولین پایگاه خبری آنلاین شمال غرب کشور، توانسته است تا رسالت اصلی خود را در رسانه ایفا نماید.
بی تردید طی کردن این مسیر یازده ساله اگر چه با مشکلات بسیاری همراه بوده است اما امروز "نصر" با افتخار توانسته است در قله ای با قامت راست بایستد و مانند الماس در شمالغرب کشور تلالو کند.
نصر با آغاز دهه دوم خود با بهره گیری از تجارب گذشتگان و داشتن پرسنل فعال و جوان توانسته عدالت، اعتمادسازی، اعتبار و   پرهیز از هر نوع وابستگی و نوآوری و نشاط را با خود همراه کند؛ چنانچه نمایشگاه مطبوعات امسال نیز گویای این حقیقت بود و مخاطبان به خاطر خروجی که در طی این چند سال از نصر دیده اند را با عینک واقع بین خود قضاوت کردند.
در دنیای کنونی که تشخیص اخبار و واقعیت ها از کذب با دشواری خاصی همراه است، مردم نیز به دنبال رسانه ای هستند که مورد  اعتماد عموم واقع شود و واقعیات را به دور از هرگونه جانبداری انعکاس دهد، رسانه ای نقد و سازنده باشد وهمچنین محلی برای نقد و اظهار نظرهای دلسوزانه و عملی ، با درج مطالب پژوهشی و آموزشی در بالابردن سطح علمی جامعه موثر باشد، مبدع ایده های جدید در حیطه های گوناگون باشد و در نهایت مخاطب را به فکر وا دارد و با صراحت تمام بتواند از در مقابل حقوق مخاطبان و شهروندان بایستد و از آن ها دفاع کند.
قابل تامل است که "نصر" توانسته با پشتوانه مردم و مستقل ماندن خود همچنین دوری از وابستگی ها و دلبستگی های سیاسی تبدیل به یک رسانه صریح و بدون حاشیه ای شود.
این رسانه چنان در قلب مخاطبانش جا دارد که امروزه همه در آذربایجان خبر را با نصر می شناسند و در مواجهه با رویدادهایی در شهر خود، رسانه ای صریحی جز نصر برای ارسال وانعکاس آن نمی بینند.

محمد رضا اخگر گداز- عضو تحریریه نصر
انتهای پیام/

نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار