شهردار تبریز مطرح کرد:

فراهم شدن زیرساخت هوشمند سازی تبریز با احداث تونل ارتباطی فیبر نوری 

1401/03/01 - 10:59 - کد خبر: 63419 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با اشاره به اینکه اجرای این تونل برای تامین زیرساخت لازم در رسیدن به اهداف شهر هوشمند بسیار اهمیت دارد، افزود: پروژه تونل ارتباطی فیبرنوری در صورت تحقق یکی از ماندگارترین اتفاقات تبریز خواهد بود.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار در صحن علنی شورای اسلامی تبریز با بیان اینکه بحث پروژه فیبرنوری این کلانشهر در اسفند ۱۴۰۰ مصوب شد، گفت: احداث تونل ارتباطی فیبرنوری از اولویت های شورا و شهرداری است. 
وی با اشاره به اینکه اجرای این تونل برای تامین زیرساخت لازم در رسیدن به اهداف شهر هوشمند بسیار اهمیت دارد، افزود: پروژه تونل ارتباطی فیبرنوری در صورت تحقق یکی از ماندگارترین اتفاقات تبریز خواهد بود، این پروژه به دلیل های مختلف سال های سال اجرا نشده است، اگر قرار است از هوشند سازی تبریز صحبت شود یکی از مهمترین ارکان ایجاد این تونل است. 
شهردار کلانشهر تبریز با اشاره به اینکه طول این فیبر نوری بالغ بر ۲۵۷ کیلومتر و تجهیز شده خواهد بود، ادامه داد: مقرر شده است با اجرای هر ده کیلومتر، بهره برداری انجام پذیرد.
وی اضافه کرد: انتظارات مان از پروژه را مطرح کردیم و فراخوانی بر اساس نیازها اعلام می شود. 
این گزارش می افزاید، واگذاری پروژه احداث تونل فیبرنوری کلانشهر تبریز با استناد به بند ۹ ماده ۵۵ قانون شهرداری تبریز و بند ۱۴ ماده ۸۰ قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای کشور و تبریز، برگزاری فراخوان سرمایه گذاری احداث تونل ارتباطی فیبرنوری تبریز با شرایط پیوستی الزام است‌. 
این گزارش حاکی است، روح الله دهقان نژاد عضو کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای تبریز، گفت: این طرح در جلسه ای فوق العاده و مشترک با کمیسیون کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی، کمیسیون فناوری اطلاعات و شهر هوشمند شورای تبریز و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز بررسی شود و در جلسه آتی اعلام نظر می شود.
انتهای پیام/
فراهم شدن زیرساخت هوشمند سازی تبریز با احداث تونل ارتباطی فیبر نوری  گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار