مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

بهره گیری درست از زبان هنر می تواند توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد

1401/03/01 - 10:48 - کد خبر: 63415 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: بهره‌گیری درست از زبان هنر می‌تواند توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش نصر، "سیدقاسم ناظمی" در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر خیابانی سردرود گفت: سردرود همواره مهد تربیت و معرفی فرهیختگان بسیاری بوده است و پتانسیل هنری و فرهنگی بالایی دارد.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان سرمایه‌های فرهنگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند افزود: امیدوارم مدیران شهری و فرهنگی سردرود ارزش تاریخی و هنرمندان شهر خود را بدانند و در راه حفظ و اعتلای آن بکوشند.
ناظمی تصریح کرد: زبان غیر مستقیم هنر از هر زبان دیگری والاتر و تاثیرگذارتر است و ما اگر به دنبال رساندن پیام و شناساندن ظرفیت‌های منطقه هستیم نباید از آن غافل شویم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: بهره‌گیری درست از زبان هنر می‌تواند توسعه اجتماعی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی را به دنبال داشته باشد و این امر باید مدنظر مدیران شهری باشد.
ناظمی اظهار داشت: امیدوارم هنرمندان و مسئولان شهر سردرود در این مسیر به حرکت خود ادامه دهند و ما نیز در این راه و برای توسعه زیست فرهنگی در این شهر در کنار هنرمندان هستیم.
ردر این آیین ییس شورای شهر سردرود نیز با بیان اینکه تاریخ آذربایجان هنوز به قدر کافی بر صحنه‌ی تئاتر به تصویر کشیده نشده‌است، افزود: تئاتر یکی از هنرهایی است می‌تواند تاریخ و فرهنگ و هنر استان و شهر را به شکل شایسته معرفی کند.
قویدل بیان کرد: در دو دوره‌ای که جشنواره تئاتر خیابانی در شهر سردرود برگزار شد ما شاهد تاثیرگذاری این هنر بودیم و امیدواریم که با فعالیت مداوم هنرمندان این حرکت ادامه داشته باشد.
وی ضمن تقدیر از بانوان و ایثارگران و هنرمندان شهر سردرود به خاطر شرکت در نمایشگاه‌های هنری هفته فرهنگی سردرود افزود: سردرود به لطف هنرمندان است که هنر شهر نام گرفته و امیدوارم بتوانیم با برنامه‌هایی از این دست  در معرفی این شهر به وظیفه خود عمل کنیم.
حسین پناه، شهردار سردرود نیز در ادامه با بیان اینکه استقبال مردم و شهروندان از تئاتر خیابانی دلگرم‌کننده است، افزود: تئاتر معجزه‌ای دارد که به شکل غیر مستقیم و تاثیرگذار می‌تواند مفاهیم آموزشی و شهروندی را نهادینه کند.
در ادامه امیر مهروند، دبیر جشنواره آرای هیات داوران را اعلام کرد: از فرهاد زارعی برای طراحی بروشور نمایش " دکتر قلابی" تقدیر شد.
در بخش موسیقی از عاشیق علی صمدی برای نمایش " دومانلی سرحد" از مرند و همچنین از دو هنرمند جوان، آیاز و تایماز پیوندی برای نمایش " اشک آب" از سردرود تقدیر شد.
در بخش گریم از تهمینه آدی بیگ برای نمایش " داد زباله‌ها" از سردرود تقدیر شد.
در بخش طراحی لباس از سجاد افتخاری برای نمایش "داد زباله‌ها" از سردرود تقدیر به عمل آمد.
در بخش طراحی فضا از پویا معصومی و سما سیمرغی برای نمایش " تراژدی نان" و از فرهاد زارعی برای نمایش " اشک آب" تقدیر شد و نسیم‌عموزاده برای نمایش "ائو" از اهر به‌عنوان رتبه نخست این بخش معرفی شد.
در بخش طرح و ایده بهناز قرطاسی برای نمایش‌های "اشک آب" و " داد زباله‌ها" از سردرود موفق به کسب رتبه سوم شد.
همچنین مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد" از مرند رتبه دوم و مهدی صالحیار برای نمایش‌های " تراژدی نان" و " من اویناماق ایستیرم" رتبه اول را از آن خود کردند.
در بخش بازیگری زن رتبه سوم به طور مشترک به نازنین اسدی برای نمایش " من اویناماق ایستیرم"، هستی محمدزاده برای نمایش "دکتر قلابی" و "ریحانه اکبری" برای نمایش "ائو" تعلق گرفت.
همچنین ساناز کسب‌خواه برای نمایش " داد زباله‌ها" موفق به کسب مقام‌دوم شد و صدف رحیمی برای نمایش " دادزباله‌ها" به عنوان رتبه نخست این بخش معرفی شد.
در بخش بازیگری مرد، علی صالح‌نیا برای نمایش " قاچاق چرا" و نیما وهابی برای نمایش " من اویناماق ایستیرم" به طور مشترک موفق به کسب مقام سوم شدند. مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد" و مجید رنجبرپور برای نمایش "غصه‌های مجید" رتبه دوم و امین حاجی اکبری برای نمایش "سایا" رتبه اول را کسب کردند.
در بخش کارگردانی، مهدی شاکری برای نمایش " داد زباله‌ها رتبه سوم، گروه کارگردانی نمایش " تراژدی نان" رتبه دوم و مصطفی آذری برای نمایش "دومانلی سرحد " رتبه اول را کسب کردند.
بر اساس این گزارش نمایش‌ "تراژدی نان" از سردرود از سوی هیئت داوران به عنوان نمایش‌های منتخب این جشنواره وبرای اجرای عمومی و معرفی به سایر جشنواره‌ها اعلام شد.
جشنواره تئاتر خیابانی سردرود «سردریم» از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت در دو پارک شهر سردرود برگزار شد.
انتهای پیام/
بهره گیری درست از زبان هنر می تواند توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دنبال داشته باشد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار