گزارش/

وکالت و قضاوت از جمله شغل‌هایی که با پیشرفت فناوری در معرض نابودی هستند!

1398/01/21 - 11:51 - کد خبر: 634 نسخه چاپی

نصر: جان پولیانو، نویسنده و مدیر مالی معتقد است که: «هر نوع کاری که به طور معمول و پیش‌بینی‌پذیر انجام شود، حداقل در کشور‌های توسعه‌یافته، در پنج تا ده سال آینده می‌تواند با الگوریتم‌های ریاضی انجام شود.»

به گزارش نصر، پولیانو، نویسنده‌ مجموعه کتاب‌هایی بحث‌انگیز از جمله‌ "ربات‌ها از راه می‌رسند" فهرست 7 شغلی که از نظر او در معرض تهدید قرار دارند را ارائه داده است. در این فهرست شغل‌هایی وجود دارد که تا امروز آنها را حرفه‌هایی بسیار تخصصی و امن و مطمئن می‌دانستیم و کسب آنها نیاز به مهارت ‌و دانش حرفه‌ای بالایی داشته است؛ مانند وکالت و پزشکی.
حضور پررنگ ربات‌ها در عرصه پزشکی پیشرفت‌های بزرگی را نصیب این حوزه کرده اما از سوی دیگر موجبات بیکاری پزشکان را فراهم آورده است. در این ارتباط، اخیرا اخباری مبنی بر مشاوره حقوقی "ربات وکیل"ها به پناهندگان در اروپا منتشر شد که خبر از ورود ربات‌ها به عرصه حقوق می‌دهد.
پولیانو فکر می‌کند که در آینده وکلای بسیار کمتری در جریان بررسی پرونده‌ها و مدارک و کارهای مربوط به آن حضور خواهند داشت. امور قانونی نیاز به تجربه و تخصص کمتری خواهد داشت و بسیاری از آنها با برنامه‌های مختلف کامپیوتری اجرا خواهد شد. اما وکلای زبده در این عرصه باقی خواهد ماند چراکه موضوعات پیچیده حقوقی تخصص ایشان را می‌طلبد.
با توجه به تحولات اخیر، می‌توان به لیست پولیانو حرفه قضاوت را نیز اضافه کرد. استونی مشغول ساخت یک قاضی رباتیک مجهز به هوش مصنوعی است که می‌تواند درباره پرونده‌های دادگاهی کوچک رأی صادر کند. برای این منظور اسناد قانونی و تحلیل آنها در سیستم هوش مصنوعی این قاضی رباتیک وارد می‌شود. در مرحله بعد به ربات آموخته می‌شود تا با استفاده از الگوریتم‌های از پیش تعیین شده درباره هر پرونده تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

وکالت و قضاوت از جمله شغل‌هایی که با پیشرفت فناوری در معرض نابودی هستند! نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار