مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مطرح کرد:

رمز پیروزی عملیات بیت المقدس وحدت نیرو های مسلح بود / وحدت رویه در نیرو های مسلح حاکمیت دارد

1401/02/31 - 13:22 - کد خبر: 63344 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی گفت: در عملیات بیت المقدس از وحدت نیروهای مسلح سود بردیم و پلاک ما می توانیم رمز پیروزی ما بود؛ روحیه مقاومت، ایثارگری، جهادی و شهادت طلبی باعث ‌شد تا بر دشمن پیروز شویم. 

به گزارش نصر، امیر دریادار دوم "رضا عباسی" دبیر ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در خصوص تشریح برنامه های سوم خرداد که یادآور حماسه و ایثار و رشادت های رزمندگان اسلام و شهیدان والامقام است ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای استان گفت: عملیات بیت المقدس 10 اردیبهشت 61 در چهار مرحله آغاز و نهایتا منجر به آزاد سازی شهر های تحت اشغال از چنگال دشمن شد، نزدیک 19 هزار اسیر، 16 هزار کشته و زخمی، 20 هواپیما از دشمن ساقط شد. 
وی ادامه داد: فارغ از اعداد و ارقام آنچه متعلق به کشور ما بود، حضور تیپ 31 عاشورا به فرماندهی شریعتی و شهید تجلایی بود. 
عباسی با تاکید بر جمله "خرمشهر را خدا آزاد کرد" تصریح کرد: این جمله از امام بدلیل اینکه در شرایطی قرار داشتیم که دشمن قدرتش را بر ما تحمیل کرده و در حال پیشروی به عمق کشورمان بود.
وی افزود: رزمندگان ما شرایط پدافندی به آفندی نداشتند، این عملیات یکی از عملیات بسیار غرورآفرین کشورمان بود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گفت‌: دشمنی که تا دندان مسلح بود و تجهیزات بروز داشت با توکل بر خدا توانستیم قدرتمندی خودمان را نشان بدهیم و به همین دلیل رهبری فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.... علت پیروزی ما؛ ایمان به خدا و توکل به خدا در تمامی رده های نیرو های مسلح ما وجود داشت.
وی تاکید کرد: رهبري فرزانه بعنوان فرماندهی کل قوا باعث شد وحدتی را بین نیروهای مسلح فراهم نمایند و نهایتا پیروز شدیم، در تمامی نیرو ها اعم از ارتش، سپاه و... وحدت داشتند و نهایتا توانستیم خونین شهر را آزاد کنیم.
وی تکمیل کرد: هر موقع وحدت نیرو های مسلح برقرار می‌شود پیروزی از آن ما است.
دبیر ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان با اشاره به رمز پیروزی عملیات بیت المقدس، گفت: در عملیات بیت المقدس از وحدت نیروهای مسلح سود بردیم و پلاک ما می توانیم رمز پیروزی ما بود؛ روحیه مقاومت، ایثارگری، جهادی و شهادت طلبی باعث ‌شد تا بر دشمن پیروز شویم.
وی افزود: آنچه که در برنامه های امسال وجود دارد 6 راهبرد از سوی فرماندهی کل قوا است، اگر می‌خواهیم همایشی برگزار کنیم خروجی همایش چه می‌خواهد باشد؟ تمامی برنامه ها باید راهبردش تبیین و خلق حماسه ها باشد، تبیین یعنی گفتن و هر گفتنی جهاد نیست، جهاد تبیین تلفات دارد، اولین راهبرد برنامه های ما تبیین نقش ها است، اگر موفقیتی در نیرو های مسلح وجود دارد بدلیل وحدت رویه است که اکنون حاکمیت دارد، خروجی همه برنامه های ما باید این را نشان بدهد. 
عباسی با اشاره به اهمییت جهاد تبیین، گفت: تبیین نقش حماسی و وحدت را دارد که در ایام دفاع مقدس حضور مردم در این زمینه پررنگ بود. 
وی با تاکید بر برنامه های عملیات دفاع مقدس گفت: از اسفند ماه برنامه های خود را آغاز کردیم. 
وی تکمیل کرد: باید رفتار رزمندگان را بعنوان یک الگو در جامعه تسری دهیم، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت راهبرد بعدی ما است.
وی با اشاره به نقش آفرینی رزمندگان اسلام، خاطرنشان کرد: در عملیات بیت المقدس حالت جنگ از حالت پدافندی به افندی تبدیل شد.
وی به برنامه های این هفته پرداخت و گفت: برای هفته جاری 40 برنامه جامع پیش‌بینی کرده و گ دستورالعمل های لازم را به سراسر استان صادر کرده ایم.
وی خبر داد: آنچه که امسال دیدگاه ویژه ای به آن داریم پرداختن به کودکان و نوجوانان استان است، در این راستا با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش پرورش جلساتی داشته ایم که امسال می‌خواهیم بخشی از برنامه های خودمان را به دست کودکان و نوجوانان و جوانان بسپاریم.
وی افزود: برنامه های این هفته دیدار فرماندهان، اجرای برنامه های عطر افشانی شهیدان در سراسر استان، اختتامیه همایش ملی جلوه های جهادی شهیدان آقا مهدی باکری و حاج قاسم سلیمانی که در سالن اجلاس شهرک خواران برگزار خواهد شد، افتتاح تست پد (فاز اول اولین مرکز آزمون آلایندگی موتور های دیزل) در دوم خرداد که 50 میلیارد برای این موضوع هزینه شده است، بنا داشتیم کتاب لاله های سرخ ایدم را در برنامه خود رونمایی کنیم که در شرکت اجرا خواهد شد، همایش فاتحان خرمشهر با حضور خانواده های محترم شهدا، نزدیک 194 شهید در عملیات بیت المقدس از استان داریم که از 40 نفر رزمندگان در سالن جمهوری با حضور جمعی از مسئولین تجلیل خواهد شد، پخش برنامه های تلویزیونی در رسانه های دیداری و شنیداری، تجلیل از 194 خانواده محترم شهیدان که در قید حیات هستند، 
کنگره ملی شهدای روحانیت در 4 خرداد در قم با مشارکت استان، همایش سراسری ادبی یوسف در خوزستان با مشارکت استان، یادواره شهدا، فضا سازی تبلیغات در سطح استان، اجرای برنامه شب خاطره، برگزاری نمایشگاه عکس، تقسیم بسته های معیشتی و برنامه های متنوع فرهنگی طول هفته جاری در استان برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: از شرکت های دانش بنیانی که می‌توانند ما را در پارک موزه دفاع مقدس یاری کنند دعوت به همکاری می کنیم.  
انتهای پیام/
رمز پیروزی عملیات بیت المقدس وحدت نیرو های مسلح بود / وحدت رویه در نیرو های مسلح حاکمیت دارد محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار