نماینده ولی فقیه ؛

نماینده ولی فقیه در هلال احمر بر ضرورت سرعت بخشی به اسکان موقت زلزله زده‌ها تاکید کرد

1398/08/21 - 17:15 - کد خبر: 6330 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به برودت هوا و آغاز فصل بارندگی ها، باید در جهت آسایش زلزله زدگان، اسکان موقت در دستور کار قرار گیرد و خانه‌های پیش ساخته را هر چه سریعتر برپا کنند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی با حضور در روستای زلزله زده ورنکش از توابع بخش ترکمانچای میانه با ابلاغ  سلام رهبری و تسلیت به مردم زلزله زده آذربایجان شرقی، اعلام کرد: از فردا هیترهای برقی در این مناطق توزیع خواهد شد.

وی از مسئولین خواست تا هرچه سریعتر خاکبرداری و آواربرداری های سنگین را به اتمام برسانند.

حجت الاسلام معزی همچنین بر لزوم کمک گرفتن از استانهای معین با توجه به حجم بالای خرابی ها تاکید کرد و افزود: کمک گرفتن از این استانها سبب تسریع در روند امور و ارائه خدمات رسانی بیشتر و مطلوبتر به مردم است.

وی همچنین از حضور به موقع عوامل امدادی جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده و خدمات آنها به مردم قدردانی کرد. 

 نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گزارش کامل و جامع از مناطق زلزله زده را به خدمت مقام معظم رهبری ارائه خواهم کرد، گفت: امیدوارم با همکاری مردم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه ۵۲۰۰ واحد مسکونی در ۱۱۰ روستای استان در اثر زلزله اسیب دیده است، گفت:  فراخوان به استان های معین داده شده است .

جواد رحمتی اعلام کرد: بر اساس تصمیم ستاد بحران به جای کانکس، واحدهای ۱۲ متری جهت اسکان موقت زلزله زده ها ایجاد می شود.

ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ماه) زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین پنج نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند و  دو نفر در بخش ترکمانچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

بر اساس اعلام مسئولان هلال احمر ۱۲ هزار و ۳۲۰ نفر از زلزله زدگان استان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب ۳ هزار و ۸۰ دستگاه چادر، به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

بر همین اساس تا صبح امروز  دو هزار و ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ساعته، چهار هزار و ۵۹۵ بطری آب معدنی، سه هزار و ۵۲۱ تخته پتو، یک هزار و ۶۳۸ شعله والور، ۴۴۰ ست ظروف، ۶۷۷ تخته موکت و سه هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

انتهای پیام/

نماینده ولی فقیه در هلال احمر بر ضرورت سرعت بخشی به اسکان موقت زلزله زده‌ها تاکید کرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار