رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

سهم 44 درصدی بهره وری در رشد 7.8 درصدی آذربایجان شرقی/ موانع بهره وری در اقتصاد کشور

1401/02/30 - 15:32 - کد خبر: 63288 نسخه چاپی

نصر: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: تامین 44 درصد از رشد 7.8 درصدی برنامه‌ریزی شده برای استان در سال 1401 از محل ارتقای بهره وری حاصل خواهد شد.

به گزارش نصر، محمد فرشکاران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: تلاش براي بهبود بهره وري تلاش براي زندگي بهتر افراد جامعه است؛ به طوری که تنها در طول 15 سال اخير افزايش بهره وري در سطح جهان 45 برابر شده است.
وی افزود: وجود ساختار سازماني مناسب، روش هاي اجرائي كارآمد، تجهيزات و ابزار كار سالم، فضاي كار متعادل و از همه مهمتر نيروي انساني واجد صلاحيت و شايسته از ضرورياتي هستند كه براي نيل به بهره وري مطلوب بايد مورد توجه مديران قرار گيرد.
فرشکاران یادآور شد: مقام معظــم رهبری در بیانات نــوروزی خود صراحتا چندین بار به موضوع بهره وری اشاره و از اینکه بهره وری در کشور پایین است، گلایه کرده اند و تحقق شعار امسال را منوط به بهره وری دانسته اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی ارتقای بهره وری را شاه بیت اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: اقتصاد دانش بنیان موجب کاهش هزینه های تولید و بهبود کیفیت محصول می شود و بهره وری را افزایش می دهد.

مهمترین موانع بهره وری در اقتصاد کشور
فرشکاران در ادامه مدعی شد: وظیفه دولت است که فرهنگ بهره‏وری را در قالب طرح ملی «جنبش بهره‏ وری» در جامعه مطرح کند؛ دولت باید به بازنگری و اصلاح قوانین و مقررات اضافی و دست وپاگیر بپردازد تا از ویژگی انعطاف‏پذیری برخوردار شود و با گزینش مدیران کارآمد و تقویت نظام‏ های نظارتی، به بهبود سطح بهره‏ وری کمک کند.
وی وابستگي اقتصاد ملي و مخارج دولت به عوايد نفت و گاز، محيط كسب و كار نامساعد، مبتني نبودن نظام جبران خدمت بر بهره‌وري و عدم تناسب نيروي انساني با نياز بازار كار را مهمترین موانع بهره وری در اقتصاد کشور دانست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی در پایان صحبت های خود اعلام کرد: تامین 44 درصد از رشد 7.8 درصدی برنامه‌ریزی شده برای استان در سال 1401 از محل ارتقای بهره وری حاصل خواهد شد.
انتهای پیام/
سهم 44 درصدی بهره وری در رشد 7.8 درصدی آذربایجان شرقی/ موانع بهره وری در اقتصاد کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار