در تلاش برای سرعت بخشیدن به شبکه جهانی اینترنت؛

گوگل کروم سایت‌های کند را رسوا می‌کند

1398/08/21 - 17:09 - کد خبر: 6328 نسخه چاپی

نصر: گوگل در نظر دارد تا با برچسب زدن به سایت‌های کُند و رسوا کردن آن‌ها، برنامه‌نویسان را به استفاده از ابزارهای موجود برای سرعت بخشیدن به فضای وب ترغیب کند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا،  انتظار طولانی مدت برای بارگذاری برخی از سایت‌ها گاهی حتی صبورترین افراد را نیز از حوصله می‌برد. گوگل در برابر این معضل ساکت ننشسته و در نظر دارد تا از این پس سایت‌هایی را که بارگذاری محتوای آن‌ها زمان زیادی می‌برد، در گوگل کروم رسوا کند.  

یکی از محورهای اصلی نشست امسال برنامه‌نویسی کروم سرعت بخشیدن به شبکه جهانی وب است؛ رویکردی که ارائه ابزارهایی برای کمک به برنامه‌نویسان در بارگذاری سریعتر سایت‌ها و برنامه افزارهای وب، را نیز دربرمی‌گیرد. برچسب زدن به سایت‌های کُند می‌تواند برنامه‌نویسان را به استفاده از چنین ابزارهایی ترغیب کند.    

این احتمال وجود دارد که گوگل در راستای همین سیاست، سایت‌هایی که سریع بارگذاری می‌شوند را نیز با اعطای «نشان سرعت» (sℵ↔↔↓ bℜ↓g→ng) تشویق کند.

گوگل هم اینک در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای نمایش سرعت یا کُندی ملموس سایت‌ها است. یکی از ایده‌های تحت بررسی، استفاده از رنگ‌های مختلف برای نوار پیشرفت (ℵr↵gr↔ss bℜr) سایت‌ها است که براساس آن از رنگ سبز برای نمایش سایت‌هایی که با سرعت بالا بارگذاری می‌شوند، استفاده خواهد شد.  

به گزارش رسانه‌های خبری، هنوز قطعیتی در مورد اجرای این طرح یا زمان آن وجود ندارد.

انتهای پیام/

گوگل کروم سایت‌های کند را رسوا می‌کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار