پیشکسوتان ورزش زورخانه ای تبریز تجلیل شدند

1401/02/30 - 11:50 - کد خبر: 63276 نسخه چاپی

نصر: با حضور شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از ۱۸ تن از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی این شهر تجلیل شد.

به گزارش نصر، شامگاه پنجشنبه، زورخانه جهان‌پهلوان تختی تبریز شاهد برگزاری مراسم معنوی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای بود که در جریان آن، از ۱۸ تن از پهلوانان و پیشکسوتان این رشته تجلیل شد.  
در این مراسم که پرویز هادی رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز وارد گود شده و همراه دیگر ورزشکاران به اجرای حرکات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای پرداخت، از مهدی پرتویار، محسن ناصحی و علی اصغر سفیدی به عنوان مرشدان زورخانه تجلیل شد.
در ادامه کار نیز از علی جهانگیری، میرحبیب پور ابراهیمی، حمید قصاب مظفری، مرتضی قزوینیان، صمد نژد نجفیان، هوشنگ مطیع شرعی، جمشید حقیقت پرست، جعفر نوری، خلیل بهنام، سیاوش عبدالله زاده، علی اکبر عبهر صبح، محمد علیپور، حسین محسنی، علی دهقان و سید سجادی به عنوان پهلوانان و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی تبریز تجلیل شد.
 
اعضای شورا و شهردار تبریز به امر ورزش بها می‌دهند
رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حضور پرویز هادی در شورای اسلامی شهر تبریز فرصتی مغتنم برای ورزش شهر تبریز است و این حضور باعث شده تیم ۱۳ نفره شورا و شخص شهردار تبریز بیش از پیش به امر ورزش بها بدهند.
حجت‌الاسلام رسول برگی اظهار کرد: با اقداماتی مثل احیای سازمان ورزش، روزهای خوش ورزش تبریز و نشاط عمومی و تندرستی به زودی فرا خواهد رسید.
رییس شورای اسلامی شهر تبریز گود زورخانه را محلی مقدس ذکر کرد و گفت: در گودهای زورخانه‌ها، همیشه انسان‌های جوانمرد با تاسی از مولی الموحدین مولا علی علیه السلام، پرورش یافته اند و این افراد خارج از گود نیز در جامعه همیشه باعث خیر و برکت شده اند که نمونه این انسان‌ها، جهان پهلوان تختی است که به واسطه کارهای خیرخواهانه خود همچنان منش پهلوانی او زبانزد است.

شورا و شهرداری خود را مقید به ترویج فرهنگ پهلوانی می‌داند
شهردار تبریز اظهار کرد: روز فرهنگ پهلوانی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه است. در عصر کنونی ترویج منش پهلوانی یکی از لازمه‌های جامعه ما است و بر این اساس شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز خود را به این امر مقید می‌داند.
یعقوب هوشیار از برنامه‌های مدیریت شهری برای بازگرداندن دوباره شور و نشاط و فعالیت به اماکن ورزشی و بین جوانان و نوجوانان خبر داد.
وی ادامه داد: به ویژه اینکه پرویز هادی پهلوان کشور، عضو شورای شهر تبریز است و این خود فرصت مغتنمی است که ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در شهر تبریز رواج یابد.
هوشیار افزود: در عصر کنونی، جوانان و نوجوانان در معرض انواع مشکلات اجتماعی قرار دارند و دشمنان به دنبال این هستند که نسل‌های آینده ما را منحرف کنند و ما برای مقابله با این تهدید، چاره‌ای نداریم جز اینکه به ورزش بها بدهیم.
شهردار تبریز تاکید کرد: تبریز یکی از قطب‌های ورزش کشور است و اعتقاد داریم که شهرداری و همه ادارات و بخش‌های خصوصی و بازرگانی هرچقدر به امر ورزش بها بدهند، هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است چراکه خروجی کار، تحویل قهرمانان ملی و بین المللی به جامعه ورزش است.
انتهای پیام/
پیشکسوتان ورزش زورخانه ای تبریز تجلیل شدند نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار