فرماندار اردبیل؛

رودخانه بالیخلو نیاز به ساماندهی دارد

1398/08/21 - 16:59 - کد خبر: 6325 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اردبیل گفت: ساماندهی رودخانه بالیخلو باید در اولویت قرار گرفته و شهرداری و شورای شهر در ساماندهی آن اقدام موثری انجام دهند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، مسعود امامی‌ یگانه، امروز در جلسه حفاظت از منابع آب اردبیل افزود: برای ساماندهی این رودخانه باید اعتبار لازم در بودجه ۹۹ پیش‌بینی شود ، از طریق اعتبارات استانی و هم از طریق اعتبارات بازآفرینی شهری می‌توان این مجموعه را ساماندهی کرد.

وی بیان‌کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و انتظار می‌رود در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص یابد.

وی برداشت‌های بی رویه از سفره‌های زیر زمینی را در این شهرستان مورد اشاره قرار داد و گفت: این برداشت‌ها سفره‌های زیرزمینی دشت اردبیل را به مخاطره انداخته و باید اجرای طرح تعادل بخشی جدی گرفته شده و از طرفی جلوی حفر چاه‌های غیر مجاز هم باید گرفته شود.

امامی اعمال مدیریت و برنامه‌ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را ضروری دانست و بیان‌کرد: این دشت ممنوعه محسوب شده و از لحاظ منابع آب زیر زمینی یکی از دشت‌های مستعد است که باید بیشتر مورد حفاظت و حراست قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه احیای دریاچه نئور که دارای طبیعت زیبا و مناظر گردشگری خاصی است، در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته افزود: این دریاچه می‌تواند به جاذبه‌های گردشگری خوبی تبدیل شود و حفاظت و صیانت آن نیازمند مشارکت همگانی است.

فرماندار اردبیل گفت: با اجرای طرح جامع می‌توان زیرساخت‌های این مجموعه را تامین کرد.

در این جلسه حفاظت از منابع آبی،ساماندهی رودخانه‌ها و جلوگیری از حفر چاه غیرمجاز و  برداشت‌های بی‌رویه مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

رودخانه بالیخلو نیاز به ساماندهی دارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار