معاون پارلمانی رئیس جمهور:

لایحه جدید انتخابات تا پایان سال ۱۴۰۱ به مجلس تقدیم می‌شود

1401/02/29 - 14:11 - کد خبر: 63244 نسخه چاپی

نصر: معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روزهای نزدیک انتخابات موکول نشود.

به گزارش نصر، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: وزارت کشور به طور جدی مشغول تدوین لایحه جدید انتخابات است و از برخی اندیشکده ها و گروه های خارج از وزارت کشور نیز کمک گرفته شده تا یک لایحه قوی و خوب تدوین شود.
وی افزود:در هر دوره از مجلس و در دولت های مختلف،  لایحه انتخابات دائما دستخشوش تغییرات مختلف شده و نگاه کامل و جامعی به آن نشده، بلکه اصلاحات موردی روی آن اعمال شده و عمدتاً نیز با شتابزدگی به آن پرداخته شده که نهایتا شورای نگهبان نیز آنرا نپذیرفته است.
وی تصریح کرد:بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف  زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روزهای نزدیک انتخابات موکول نشود و کیفیت رسیدگی به آن پایین نیاید چرا که حداقل 6ماه پیش از آغاز فرایند انتخابات باید قانون انتخابات تعیین تکلیف شود لذا سعی داریم در سال 1401 آن را به مجلس تقدیم کنیم.
انتهای پیام/
لایحه جدید انتخابات تا پایان سال ۱۴۰۱ به مجلس تقدیم می‌شود خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار