استاندار آذربایجان شرقی:

عدالت در توزیع اعتبارات بانکی بین استان ها رعایت شود

1401/02/29 - 13:49 - کد خبر: 63238 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان پنج درصد جمعیت کشور را دارد اما تنها دارای دو و نیم درصد منابع و سپرده های بانکی است، گفت: باید عدالت توزیعی اعتباری بین استان ها رعایت شود.

به گزارش نصر، عابدین خرّم استاندار آذربایجان شرقی روز پنجشنبه  در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان با حضور رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های صنعتی و مرزی این خطه اظهار داشت: بخش خصوصی کارهای بسیار بزرگی در استان انجام داده و انتظار داریم بخش بانکی پشتیبانی اساسی و مبنایی از بخش خصوصی  داشته باشند تا دلگرم شوند.
خرّم افزود: در حوزه نیروهای متخصص جز استان های مهاجرت فرست هستیم که شایسته استان نیست و امیدواریم سیستم بانکی با بخش خصوصی و سرمایه گذاران تعامل بیشتری داشته باشد.
وی با اشاره به وجود مناطق آزاد ارس و ویژه سهلان در استان گفت: آذربایجان شرقی به عنوان بندر خشک کشور میتواند ایفای نقش کند و بخش خصوصی آماده است در این خصوص سرمایه گذاری کند.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار افزایش حدود و اختیارات استانی بانک ها به خصوص بانکهای دولتی تا سقف یک هزار میلیارد ریال برای تقویت صنایع متوسط و کوچک شد.
وی افزود: ایجاد تبصره ۱۶، بخشودگی معوقات در راستای حمایت از تولید کنندگان و بدهکاران از خواسته های استانی است.
وی ادامه داد: در بحث ماده ۵۶ نیز بانک ها همکاری بیشتری باید داشته باشند، اما با وجود مجوز از سوی هیات دولت برخی مدیران عامل مقاومت می کنند .
خرّم با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی به رغم داشتن هوا، زمین و منابع آبی خوب، وضعیت قابل قبول نیست، گفت: ۵۶ هزار هکتار زمین آمده برای مکانیزه شدن در پایین دست سدها داریم که تحول بزرگی در حوزه کشاورزی است و نیازمند همکاری بانک ها برای بالفعل کردن آنها هستیم.
وی بر لزوم  عملیاتی شدن حساب های بانکی شرکت های دولتی و خصوصی از تهران به استان، تاکید کرد و گفت: وحود بانکهای خصوصی در استان احساس نمی شود؛ منابع بانک های خصوصی در استان جمع آوری می شود ولی ارائه تسهیلات سخت است و به مرکز ارجاع می دهند.
وی خواستار صدور مجوز برای صرافی بانک ملی در استان شد و گفت: با توجه به جایگاه و رتبه بانک ملی استان و صادرات غیرنفتی، صدور مجوز به این صرافی کمک ویژه ای در ارتباط با مسائل ارزی و تبادل صادر کنندگان خواهد بود.
انتهای پیام/
عدالت در توزیع اعتبارات بانکی بین استان ها رعایت شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار