سرپرست اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان در  واکنش به خبر ریزش دیوار مدرسه ای در باسمنج مطرح کرد:

مقاوم سازی دیوار فروریخته مدرسه ای در باسمنج

1401/02/29 - 13:44 - کد خبر: 63236 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان گفت: علاوه بر قسمت ریزش شده دیگر قسمت های دیوار نیاز به بهسازی دارد، تمام سعی ما این است که طی هفته آینده عملیات نوسازی را آغاز کرده و به ماشین متضرر شده از این اتفاق کمک نماییم.

به گزارش نصر، "فرهاد فرهودی" در گفتگو با نصر در واکنش به ریزش دیوار مدرسه ای در باسمنج که بصورت دو شیفت دخترانه و پسرانه است، گفت: بعد از ریزش دیوار مدرسه کارشناسان ما سریعا به محل اعزام و بررسی های لازم را انجام دادند.
وی ادامه داد: طبق بررسی‌های اول به نظر می‌رسد این دیوار توسط اداره نوسازی احداث نشده و تنها ساختمان مدرسه توسط این اداره احداث شده است. 
فرهودی تاکید کرد: احتمالاً این دیوار توسط شهرداری باسمنج احداث شده که متاسفانه در احداث این دیوار مسائل فنی در نظر نگرفته شده و خطوط زهکشی در دیوار وجود ندارد و این باعث جمع شدن حجم انبوه آب پشت دیوار شده است.
سرپرست اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان گفت: بلافاصله همان روز بعد از بازدید میدانی جلسه ای در شهرداری باسمنج تشکیل یافته و شهرداری بابت جمع آوری آوار اعلام همکاری کرده است و مقرر گردیده همکاران ما بحث های ایمنی اولیه را انجام دهند اما چون با توجه به اینکه مدارس بیمه حوادث هستند اعلام شد که فعلاً کاری انجام ندهید و صحنه را به همان شکل باقی بگذارید تا کارشناسان بیمه از محل بازدید و نظر خود را اعلام نمایند اما در بازدید کارشناسان بیمه اعلام کردند که بیمه پوششی بابت ریزش دیوار ندارد چرا که این حادثه در اثر زلزله، سیل و.. اتفاق نیفتاده است. 
فرهودی تکمیل کرد: معمولا در چنین اتفاقاتی شهرداری وظیفه آوار برداری دارد، با همکاری شهرداری اقدامات پیشگیرانه اولیه را انجام خواهیم داد.
وی افزود: در بحث بازسازی و مقاوم سازی نیز روز شنبه پیگیر اعتبار بوده و اقدامات اولیه را انجام خواهیم داد.
وی با اشاره به مقاوم سازی دیگر قسمت های دیوار گفت: علاوه بر قسمت ریزش شده دیگر قسمت های دیوار نیاز به بهسازی دارد، تمام سعی ما این است که طی هفته آینده عملیات نوسازی را آغاز کرده و به ماشین متضرر شده از این اتفاق کمک نماییم.
انتهای پیام/
مقاوم سازی دیوار فروریخته مدرسه ای در باسمنج محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار