عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

گلایه مندی مردم از نحوه پرداخت وام‌ها ادامه دارد

1401/02/29 - 11:16 - کد خبر: 63205 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وزارت اقتصاد مسئول شکستن بسیاری از سنت‌ها، تخلفات و انحصارها در حوزه بانکی کشور است و با وجود اظهارات خاندوزی مبنی بر اقدامات موثر در این حوزه اما هنوز تخلفات بانک‌ها در بحث پرداخت وام‌خُرد و ازدواج ادامه دارد.

به گزارش نصر، جبار کوچکی نژادارم ساداتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بدقولی بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد و بلوکه کردن درصدی از مبلغ وام پرداختی گفت: وزارت امور اقتصاد و دارایی مسئول شکستن بسیاری از سنت‌ها، تخلفات و انحصارها در حوزه بانکی کشور است.
وی ادامه داد: وزیر امور اقتصاد و دارایی در این زمینه قول‌هایی را به مردم و نمایندگان مجلس داده است و به صورت پیوسته نیز در رسانه‌ها از اقدامات خوب و موثر خود در زمینه بانک‌ها صحبت می‌کند اما این موضوع را مردم باید کاملا لمس کنند. در صورتی که شاهدیم هنوز تخلفات بانک‌ها در بحث پرداخت وام‌خُرد و ازدواج ادامه دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس بیان کرد: بانک‌ها چه خصوصی و دولتی در زمان پرداخت وام‌ها درصدی از منابع را بدون پرداخت هیچ سودی در ازای آن چندین سال نگاه می دارند و از سوی دیگر در دریافت وثایق از مردم خلاف قانون عمل می‌کنند و هنوز مردم در حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان مجلس مراجعه کرده و از بانک‌ها گلایه مند هستند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی باید به گزارشات مردمی توجه و به وعده‌های خود عمل کند، قطعا مجلس در صورت ادامه عملکرد خلاف قانون بانک‌ها به این موضوع ورود کرده و از ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد. بانک مرکزی نیز باید در جهت شکستن بن بست‌ها در مسیر پرداخت وام به مردم وارد عمل شده و اقدامات اساسی را انجام دهد.
پایان پیام/
گلایه مندی مردم از نحوه پرداخت وام‌ها ادامه دارد خبرگزاری خانه ملت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار